בהוראת הדרג המדיני

צה"ל החזיר שני רועי צאן לשטחה של סוריה

כחלק מהניסיון להגיע לעסקת החלפת שבויים עם הסורים בקרוב, צה"ל החזיר שני רועי צאן שנעצרו על ידי ישראל לאחר שחצו את הגבול כמה פעמים לתוך שטח ישראל (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
גבול סוריה מושלג, אתמול (צילום: מאור קינסבורסקי, פלאש 90)

בהתאם להנחיית הדרג המדיני: כוחות צה"ל החזירו לפני זמן קצר שני רועי צאן לידי הצלב האדום דרך מעבר קונטרה, זאת בהתאם להנחיית הדרג המדיני ככל הנראה כחלק מהניסיון להגיע לעסקה כל שהיא עם סוריה.

רועי הצאן נעצרו על ידי כוחות צה״ל בשבועות האחרונים כחלק מסדרת מארבים יזומים של הכוחות מזרחית לגדר הגבול עם סוריה, לאחר שהרועים חצו את קו הגבול לשטח ישראל.

על פי החשש "רועי הצאן" לא חצו את הגבול בטעות והם למעשה סייענים של ארגון הטרור חיזבאללה.

כזכור, בימים האחרונים מתנהל משא ומתן עם סוריה בתיווך רוסיה, לגבי בחורה חרדית לשעבר שחצתה את הגבול ועומדת במוקד עסקת חליפין. על פי הדיווחים, מדובר בבחורה ממשפחה חרדית ממודיעין עילית.

עד כה מה שידוע על פי הדיווחים המגיעים מכלי התקשורת בסוריה, יש כעת עסקה הממתינה לאישור - בין הישראליים לסורים, ראש המל"ל מאיר בן שבת טס אתמול לרוסיה, כדי לדון בהצעה.

על פי ההצעה, הסורים יחזירו את הישראלית תמורת האסיר דיאב קהמוז - שליח החיזבאללה לבצע פיגועים שנידון ל-14 שנות מאסר, ושל ניהאל אל-מקת, ממג'דל שאמס.

בראיון שנערך אתמול בגלי צה"ל אמר ראש הממשלה: "אנו בעיצומם של מגעים רגישים ופועלים להצלת חיים. פועלים באופן דיסקרטי ואחראי לטפל בעניין, אני משתמש בקשרים האישיים שלי עם הנשיא פוטין כדי לפתור את הבעיה".

קמהוז שאמור להשתחרר, תכנן להניח מטענים בצומת גולני בשעה שיש שם חיילים רבים ובכך לבצע פיגוע ראוותני, בית המשפט קבע לו עונש מאסר של 14 שנים.

האסירה השנייה האמורה להשתחרר היא ניהאל אל-מקת, שנגזר עליה שלוש שנות מאסר והיא אחותו של סודקי אל-מקת - זקן האסירים הסורי.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', ברקע: כינוס ישיבת ממשלה חריגה אתמול, תוך איפול ביטחוני וצנזורה על הפרטים שנידונו בה. השרים זומנו לישיבת הממשלה בבהילות, בלי לקבל פרטים מראש.

לאחר הישיבה הותר לדווח כי ישראל פנתה לרוסיה כדי שתסייע בהשפעתה בסוריה בסוגיה הומניטארית. נתניהו, אשכנזי וגנץ שוחחו בנושא ההומניטארי עם מקביליהם ברוסיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר