בקריצה

שלג בחירות // ח' רציני

"ככל שהתושב מצביע אדוק יותר שלי", חידד ראש הממשלה את דבריו, "מנת השלג שלו תהא גדולה יותר, מרוכזת, ולאורך זמן" • ח' רציני קורץ על השלג בתקופת הבחירות (סאטירה)

ח' רציני | כיכר השבת |
(עיבוד: דבי גולד)

היועץ המשפטי לממשלה היה זעוף ומוטרד ופניו לא היו כתמול שלשום. לא שתמול שלשום פניו היו נינוחות, אבל היום עוד יותר. הוא הרגיש שעוד שעה קלה הוא מתפטר מכובעו המייעץ, ונשאר רק בכובעו המנהל והמחליט בכל מה שזז במדינה...

לכל הטורים של 'בקריצה' - הקליקו כאן

הכל החל כשראה בתיבת המייל שלו הזמנה בהולה וחשאית לכינוס הממשלה. הנושא היה "חלוקת ימבמבם למתחסנים ולמתחייבים להצביע ליכוד בראשות נתניהו לראשות הממשלה".

"זה שוחד בחירותתתתת מדאורייתא!!", צעק היועץ לפומית הראשונה שמצא.

היועץ של היועץ נכנס לחדר וזירז אותו לצאת לפגישה שכבר החלה. כבר בדרך החלו ההדלפות שהפגישה ממש לא תעסוק בנושא המדובר, והדלפות נוספות שהמדליפים לא יודעים על מה הם מדברים ויש הדלפות מעודכנות שהפגישה כן תעסוק בנושא המדובר ובנוסף בנושא חסוי אחר.

בפתח חדר הכינוס עמד שר הצנזורה והחרים לכל הנכנסים את מכשירי הפלאפון, השעונים והגרביים (לייתר ביטחון!). לא סומך על אף אחד. הוא שמר אותם בקופסא מיוחדת ואת המפתח זרק מהחלון.

החדר היה חשוך וראש הממשלה החל לדבר.

"ראשית" פתח בלחש "האסיפה היא לא על חלוקת ימבמבם למתחסנים וכו'". "זה היה תרגיל הסחה, לתקשורת". היועץ נשם לרווחה. אבל רק לשניות ספורות.

"התכנסנו בשעת לילה קרירה זו" המשיך ראש הממשלה וכל היושבים עם הפיג'מות רעדו מקור. (הם גם בלי גרביים..) "לוודא שהשלג שצפוי לנו מחר מגיע למקומות הנכונים" קרץ ועשה שששש לכיוון היועץ ושר השלג שניסו להתרומם.

"מה הפירוש למקומות הנכונים?" הקשה חבר קבינט השלג חה"כ תום בעיניים תמימות. "נעביר שלג במשאיות ממקום למקום? לשמח ילדים עצובים נטולי ביצ'פר??"

"לא בדיוק". השיב ראש המל"ל שהיה מתואם באופן חריג ומדאיג עם ראש הממשלה.

"דיברנו הבוקר עם החזאים וחייבנו אותם לוודא שהשלג יירד רק ליד בתים של תושבים שהתחסנו בלפחות 2 מנות, ושבחרו ליכוד בארבעת המערכות האחרונות, ויתחייבו להצביע כך בעשרת המערכות הבאות!".

"בחצר כל דירה" - הפעיל ראש הממשלה מצגת ופירט אל מול עיניהם הנדהמות של השרים "יונחו ערכות של שלג לצד מגלשות סקי, ככפות וכל הציוד למלחמות שלג".

"ככל שהתושב מצביע אדוק יותר שלי", חידד, "מנת השלג שלו תהא גדולה יותר, מרוכזת, ולאורך זמן".

"ו.... אה אה מה יקבלו אלו ש.... שלא?? זאת אומרת שהצביעו למפלגה אחרת??" תהה החזאי שהשתתף בכפיה בישיבה הבהולה.

"שמש. 38 מעלות!" דפק ראש הממשלה על השולחן ושפך את כוס הקפה הרותח על היועץ. שגם קודם היה רותחחח. "אזרחים שלא מבינים איך מתבקש מהם להתנהג, ואין להם אחריות ציבורית מינימלית, ס'תומרת להצביע לי וללכת להתחסן (שלא ידביקו אנשים אחרים שימותו, ואז יהיו לי פחות מצביעים) לא ייהנו מהטוב הזה שהבאנו לארץ".

שר הפריפריה הגליל וירושלים מעל 800 מטר, התעשת וניסה להתקומם, "אני לא מבין. יש לנו קביעות. שנים שהשלג יורד אצלינו, זה תחת התקציב שלנו!".

החדר נהיה כמרקחה. היועץ התחיל להשתולל. שר המים קפא, שר הפנים הודיע שהוא לא מפנים. וראש הממשלה החלופי אמר שהוא לא מוחל! זה גזל!..

אדהכי והכי השלג החל להיערם בחוץ. החזאי ישב על המודלים (משו לא הסתדר לו. הוא הבטיח שיתחיל לרדת ב5.02 ועכשיו 4.50....) וראש הממשלה נלחץ מאוד.

"אנחנו עוברים להצבעה", "מי בעד? ומי ממש בעד?", ניסה לבלבל את הרדומים.

ההצעה לא תפסה, כמו השלג. השרים הכריעו שדין אחד למתחסנים ולסרבנים. מדינת חוק וסדר. הקול היה אחיד בחדר!

בנתיים הגישו לו פתק. "פרשיית 6000 במהדורות. שוחד, מרמה ואפליית שמאלנים".

ראש הממשלה לא ממש הבין. חיסונים, לא. שלג, אסור. "עוד מעט תגידו לי שגם מענקים זה שוחד בחירות"!??...

"נ נה ננ נה!", חתם בניגון עממי וסוחף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר