3.2 מיליון מחוסנים ומחלימים

הבקשות של אדלשטיין: 'לכו להתחסן והקפידו על ההנחיות'

הפעימה השנייה של היציאה מהסגר השלישי יוצאת הבוקר (ראשון) לדרך ושר הבריאות יולי אדלשטיין מציין כי לצד מבצע ההתחסנות שנמשך במלוא עוזו - יש להקפיד לשמור על ההנחיות (חדשות, בארץ)

השר יולי אדלשטיין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הפעימה השנייה של היציאה מהסגר השלישי יוצאת הבוקר (ראשון) לדרך עם פתיחה רחבה של המשק הישראלי תחנת הנחיות 'התו הירוק' ו'התו הסגול'.

בנוסף, מערכת החינוך ביישובים ירוקים, צהובים וכתומים, נפתחת גם היא בהרחבה - גם לכיתות ה'-ו', לצד פתיחת בתי הכנסת, הקניונים, מרכזי הקניות והמוזיאונים, וכן פתיחת חדרי הכושר, התרבות ובתי המלון - למחוסנים.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין אמר הבוקר כי "למעלה מ 3.2 מיליון איש (מחוסנים ומחלימים) יוכלו החל מעכשיו ליהנות ממקומות שנפתחו רק למחזיקי התו הירוק: חדרי כושר, בתי מלון, בתי תפילה (שנרשמו מראש כמיועדים לבעלי תו ירוק) והתרבות".

אדלשטיין ציין כי ההתחסנות נגד הקורונה - נמשכת. "בינתיים אנחנו ממשיכים לחסן: עד היום חוסנו כ-4,300,000 איש, מתוכם קרוב ל-3,000,000 קיבלו גם את החיסון השני. אנחנו עושים מאמצים גדולים לחסן כמה שיותר, במיוחד בני 50 פלוס".

"יש לי 2 בקשות מכם, כדי שהפתיחה תוכל להמשיך", הוסיף שר הבריאות, "1. לכו להתחסן, למענכם ולמען הסובבים אתכם; 2. הקפידו על ההנחיות. גם אם התחסנתם - תמשיכו לעטות מסכה ולשמור על מרחק והיגיינה".

אמש, ערכו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ביקורת בחדר כושר בפתח תקווה, כדי לבחון את יישום ההגבלות. ראש הממשלה אמר כי "אני מניח שיהיו בעיות, אולי יהיה עומס יתר, האתר יקרוס יום-יומיים אבל זה יהיה בסדר".

"אתם תוכלו לקבל את התו הירוק שלכם וללכת לחדרי הכושר ולכל שאר האירועים של התרבות, של הספורט ושל הפנאי", אמר ראש הממשלה, "התו הירוק פותח בהדרגה עכשיו את המדינה - אנחנו המדינה הראשונה שיכולה לעשות את זה בגלל החיסונים".

השר אדלשטיין אמר אמש כי "אני שמח שאנחנו חוזרים לחיים, בהדרגה, הזהירות מתבקשת ומחייבת אותנו לחזור במספר שלבים. במושגים של חדר כושר - הכדור עובר אליכם. חדרי הכושר, כמו גם אירועי תרבות וספורט, בריכות ומלונות, ייפתחו לבעלי תו ירוק.

"לא נראה שוטר בכל מקום, בעלי עסקים וחדרי כושר, וכל מי שמעוניין שנישאר פתוחים, שנחזיר את מערכת החינוך כולה - גם יקפיד על עצמו וגם על אלו שבאים אליו. בואו נעשה את זה יחד שיהיה לכולנו סיכוי לחזור לחיים בצורה שכולנו רוצים".

אז מה נפתח היום?

בתי הכנסת - מספר המתפללים עד 50% מהתפוסה המרבית, בהתאם למספר המושבים הקבועים. אם אין מושבים - אדם אחד לכל 7 מ"ר, ולא יותר מ-300 אנשים. בנוסף, יישמר מרחק של 2 מ"ר, תהיה הקפדה על חיטוי ולא תתאפשר הגשת מזון.

מערכת החינוך - לאחר פתיחת גני הילדים וכיתות א' עד ד', יפתחו הבוקר כיתות ה-ו' וכיתות י"א-י"ב, באזורים צהובים, ירוקים וכתומים ששיעור המחוסנים בהם בקרב בני 50 ומעלה הוא יותר מ-70%. ביתר היישובים, יתקיימו לימודים בשטח פתוח בקבוצות של עד 20 אנשים.

בנוסף, יתאפשרו טיולים חד יומיים, פעילות של מפעילים חיצוניים בגני ילדים ובתי ספר, פנימיות יפעלו בקבוצות של עד 18 תלמידים, באופן שיאפשר כניסה ויציאה מהפנימייה ללא הגבלות.

המסחר - הקניונים, השווקים וחנויות הרחוב יפעלו ללא התו הירוק אך תחת הגבלה של אדם אחד לכל 15 מ"ר, בקניונים ובשווקים. בחנויות - אדם אחד לכל 7 מ"ר בחנויות של עד 150 מ"ר. בחנויות גדולות יותר, אדם אחד לכל 15 מ"ר. לא תתאפשר אכילה בקניון ולא תהיה גישה לשולחנות אכילה. כמו כן תיאסר הצבת דוכני מזון.

אתרי בילוי - מוזיאונים בהזמנה מראש ובקבוצות של עד 10 אנשים; בגני החיות או אטרקציות בשטחים פתוחים - אדם אחד לכל 15 מ"ר.

מכוני הכושר והסטודיו - ייפתחו לבעלי הדרכון הירוק, במרחק של שני מטרים בין המכשירים או מחיצה.

מקוואות טהרה ובריכות שחייה - הגבלה של אדם לכל 7 מ"ר, בתוך המים אדם אחד לכל 6 מ"ר. ישנה חובת חיטוי ושמירה על ההיגיינה.

מי שלא מחוסן ולא החלים מקורונה וייתפס במקום שפועל לפי התו הירוק ייקנס ב-1,000 שקלים. מקום שיפעל בניגוד לתקנות ייקנס ב-10,000 שקלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר