מספרי הקורונה

847 חולים במצב קשה; 27 נפטרים ביממה

אחוז החיוביים הבוקר הוא 6.4% ובמגזר החרדי - 11.3%; בבתי החולים ישנם 847 חולים במצב קשה, וביממה האחרונה נפטרו 24 בני אדם; מומחי אמ"ן מזהירים מפני פורים (חדשות)

(צילום: Flash90)

ביממה האחרונה אובחנו בישראל 1,164 נדבקים חדשים, כך מדווח הבוקר (ראשון) מרכז המידע והידע הלאומי של אמ"ן, וזאת מתוך 18,297 בדיקות שנעשו, בכך אחוז החיוביים הוא 6.4%. באמ"ן מציינים כי "מספר המאומתים החדשים נמוך יותר מהצפוי בגלל מיעוט בדיקות ביממה החולפת ביחס לממוצע".

44,752 חולים פעילים הבוקר בישראל, מתוכם 847 חולים במצב קשה. לפי אמ"ן, 21 בני אדם נפטרו ביממה החולפת ומספר הנפטרים מהנגיף בישראל עומד על 5,542 בני אדם.

356 מהנדבקים החדשים - הם בני המגזר החרדי, שהם 8% מסך התחלואה הארצית. אחוז הבדיקות החיוביות במגזר החרדי ממשיך לרדת ועומד על 11.3%. הממוצע הארצי של הבדיקות החיוביות הוא 6.2%.

בממוצע השבועי - אחוז הבדיקות החיוביות במגזר החרדי הוא 11.8% לעומת המדד הארצי, בו אחוז הבדיקות החיוביות הוא 6.7%.

העיר החרדית שנותרה אדומה, לפי מדד הרמזור, היא עמנואל עם 27 חולים בשבוע האחרון ויחס הכפלה של 0.6; אחוז החיוביים בעיר עומד על 13.6% והציון של העיר ברמזור הוא 7.70.

הערים החרדיות הכתומות הן - אלעד עם 234 חולים בשבוע האחרון ויחס הכפלה של 0.7; אחוז החיוביים בעיר עומד על 14.4% והציון של העיר ברמזור הוא 7.22; מודיעין עילית עם 436 חולים בשבוע האחרון ויחס הכפלה של 0.5; אחוז החיוביים בעיר עומד על 12.3% והציון של העיר ברמזור הוא 6.40. בני ברק עם 777 חולים בשבוע האחרון ויחס הכפלה של 0.5; אחוז החיוביים בעיר עומד על 12.2%, והציון של העיר ברמזור הוא 6.27.

הערים החרדיות הצהובות הן - רכסים עם 44 חולים בשבוע האחרון ויחס הכפלה של 0.4; אחוז החיוביים בעיר עומד על 3.8% והציון של העיר ברמזור הוא 5.63; ביתר עילית עם 137 חולים בשבוע האחרון ויחס הכפלה של 0.4; אחוז החיוביים בעיר עומד על 13.3% והציון של העיר ברמזור הוא 5.47. קרית יערים עם 17 חולים בשבוע האחרון ויחס הכפלה של 0.5; אחוז החיוביים בעיר עומד על 7.2 והציון של העיר ברמזור הוא 4.87.

מומחי אמ"ן מציינים כי "הירידה בתחלואה נמשכת, אך היקף ההדבקה עדיין גבוה - בפתח השבוע החדש מספר החולים הקשים ממשיך לרדת (ירד מתחת ל-900) ומקדם ההדבקה בסימן ירידה מזה כשבוע; כל חולה מדביק בממוצע פחות מאדם אחד, סימן לדעיכה בהתפשטות המגפה. עם זאת, שיעור החיוביים הארצי (כ-%5.6 בממוצע שבועי) ממשיך להיות גבוה יחסית".

עוד הם מציינים את השינוי בתמהיל הגילאים של החולים הקשים. לדבריהם, "ישנה ירידה ברורה בשיעור המאומתים ובתחלואה הקשה בקרב המבוגרים בני 60+, בשל מבצע החיסונים; עם זאת, ניכרת עלייה במספר החולים במצב קשה החדשים בקרב הקבוצות הצעירות יותר. למרות השינוי בתמהיל גילאי החולים, נראה שהיקף ההדבקה הנרחב והעובדה שחלק ניכר מהאוכלוסייה טרם חוסן, גורמים לקצב איטי בירידת התחלואה הקשה".

עוד הם מזהירים כי "בשבועות הקרובים תיתכן עליה חוזרת בתחלואה, בשל הסרת המגבלות ותפוצתו הנרחבת של הוריאנט הבריטי, שהפך זה מכבר לדומיננטי בישראל; זן זה מדבק בהרבה ביחס לזנים קודמים ונראה כי הוא גם קטלני יותר בעד 30-70% ביחס לזן הנגיף המקורי. לכן, יותר מאי פעם, נדרשת אחריות אישית והקפדה על ההנחיות, בפרט על רקע חג הפורים השבוע".

באשר ליעילות החיסונים בהגנה מול הזנים החדשים ובמניעת הדבקה, הם מציינים כי "החיסונים הם הכלי היעיל ביותר להפחתת תחלואה קשה, גם מול הזנים החדשים שזוהו בארץ (ובפרט חיסוני פייזר שנמצאו יעילים מול הזן הדרום אפריקאי והבריטי); בנוסף, מחקרים חדשים מעלים שהחיסונים יעילים מאוד במניעת הדבקה (בשיעור של עד %90) ולפיכך מי שמתחסן מגן לא רק על עצמו אלא גם על סביבתו ובפרט על היקרים לו. יוזכר, כי ישראל השלימה יותר מ-7.2 מיליון מנות חיסון, מתוכן כ-2.9 מיליון חיסוני מנה שנייה".

על השלמת החיסון של האוכלוסייה המבוגרת (בני 50 ומעלה), הם כותבים כי "נותרו כ-10% מאוכלוסיה זו (לאחר ניכוי המחלימים) שטרם חוסנו בחיסון ראשון. יודגש, כי עד לשבוע לאחר המנה השנייה, החיסון מקנה הגנה חלקית בלבד, וכי עד להתחסנות רחבה גם בקרב בני 40 ומעלה, יוותר סיכון לתחלואה קשה באוכלוסיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר