אחרי שנים בהחבא

שומר במחנה הריכוז נוינגמה הוסגר לגרמניה

פרידריך קארל ברגר (95), שהיה שומר חמוש במחנות הריכוז בנוינגמה, הוסגר לגרמניה מארצות הברית, אחרי שהסתתר בה במשך שנים. כך הוחלט בבית המשפט בטנסי השבוע (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
פרידריך קארל ברגר (צילום: משרד המשפטים האמריקאי)

תושב טנסי בעל אזרחות גרמנית הוסגר אתמול (שבת) לגרמניה, בשל מעורבותו בימי השואה, כששימש כשומר חמוש במחנה ריכוז נאצי בשנת 1945.

מוקדם יותר החודש, הורה בית המשפט לענייני הגירה בטנסי, על הסגרתו של פרידריך קארל ברגר (95), אחרי שהואשם בלקיחת חלק בפשעי הנאצים.

"הסגרתו של ברגר מדגימה את מחויבותו של משרד המשפטים ושותפיו לאכיפת החוק, להבטיח שארצות הברית אינה מקום מפלט בטוח לאלה שהשתתפו בפשעים נאציים נגד האנושות". כך אמר התובע במשפט, מונטי וילקינסון.

הוא הוסיף, "בשנה זו בה אנו מציינים 75 שנה למשפטי נירנברג, המקרה הזה מראה שאפילו אחרי עשרות שנים, לא ירתיע את המחלקה מלרדוף צדק בשביל קורבנות פשעי הנאציים".

גדר המחנה במהלך המלחמה (ויקימדיה)

בית המשפט קבע כי שירותו כשומר חמוש באותו מחנה ריכוז "היווה סיוע ברדיפת הנאצים. בית המשפט מצא כי ברגר שירת במחנה נוינגמה, גרמניה, וכי האסירים שם כללו יהודים, פולנים, רוסים, דנים, הולנדים, לטבים, צרפתים, איטלקים ומתנגדים פוליטיים של הנאצים".

מחנה נוינגמה היה מחנה ריכוז ליד המבורג שבגרמניה. אסירי המחנה כללו אנשים מגזעים שונים, ביניהם גם הרבה מאוד יהודים. על פי ההערכות, כ-52 אחוזים ממי שנאסר במחנה לא שרד ונרצח בידי הנאצים. במחנה נרצחו אלפי יהודים, ילדים, גברים, נשים, וילדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר