לשבים מחו"ל

התקנה על חיוב מלוניות הוארכה רק ביממה

לאחר ויכוח בין משרד הבריאות לחבר יועדת החוקה. הוחלט לאשר את ההארכת החיוב לחוזרים מחו"ל לשהות במלונית הקורונה - עד מחר והממשלה צריכה למצוא פתרון. צפו (בארץ)

בני סולומון | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: דוברות הכנסת Yossi Zeliger/Flash90)

לאחר מספר שעות של דיונים, וועדת החוקה אישרה היום (ראשון), את תוקף ההכרזה על חובת הבידוד במלוניות - ההחלטה של הוועדה תקפה ליממה בלבד.

הוועדה בראשות ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה, קיצרה את תוקף ההכרזה על חובת הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל ל-24 שעות במקום להאריכה ב-8 ימים כבקשת הממשלה ולאחר שחברי הוועדה התנגדו להארכת החוק ודרשו אכיפה של המשטרה על הבידוד הביתי.

ההכרזה אמורה הייתה לפוג הלילה בחצות ומשמעות פקיעתה הייתה כי כל השבים מחו"ל היו עוברים לבידוד ביתי במקום בידוד במלוניות. היו"ר ח"כ אשר אמר כי יאפשר לממשלה 24 שעות נוספות לצורך גיבוש פתרונות.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר: "המשטרה יכולה לאכוף בדרכים יותר יעילות וצריך למצוא אפשרות בהסכמת אנשים לאכיפה דרך טלפונים ניידים ולאו דווקא באיזוק".

יעקב אשר אף פנה לד"ר אלרעי פרייס ממשרד הבריאות, וביקש לקצר את תקופת הבידוד לשבים מחו"ל: "יש לשקול לקצר את חובת הבידוד מ- 10 או 14 ימים לשישה ימים או מספר אחר יותר ידידותי. הגענו לנקודה שצריך לנהל שיח אחר עם הציבור. קיימות דרכים אחרות פחות פוגעניות".

עוד אמר כי הוועדה תתכנס שוב מחר ותדון בתקנות הפעימה השנייה של ההקלות שנכנסה הבוקר לתוקף.

יצוין, כי במהלך הדיונים אמרה ד"ר שרון אלרעי פרייס ראש שירותי בריאות הציבור: "אל תתנו לאמירה שהמשטרה תאכוף לבלבל אתכם. יכולת האכיפה של המשטרה מוגבלת ואנחנו רואים את זה חודשים".

"לאור זה שראינו שלמשטרה יש מגבלה, משרד הביטחון הציע תכנית 'בני-חיל' כדי לחזק וזה לא עובד. אם אתם רוצים אח"כ לשבת ולדבר על מחדל נתב"ג ולעשות צעד שמחזיר את הדברים לאותו מצב זו תהיה אחריות שלכם".

תמכו בהארכת ההכרזה: היו"ר ח"כ יעקב אשר והח"כים מיכאל מלכיאלי (ש"ס) ורות וסרמן לנדה (כחול לבן) שאמרה כי היא תומכת בהארכת ההכרזה ב-36 שעות נמנעו בהצבעה: ח"כ אוסאמה סעדי וח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר