מתקרב ליעד הנכסף?

סיכום הסקרים: נתניהו עם 62 תומכים, גנץ לא נכנס

ראש הממשלה בנימין נתניהו יציב עם 30 מנדטים בסקרים, ומרכיב ממשלה אם בנט מצטרף • רה"מ החליפי בני גנץ, מתרסק לחלוטין ולא צולח את אחוז החסימה (פוליטי מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: אורן בן חקון, פול)

חודש בדיוק לבחירות הרביעיות תוך שנתיים, והחיבור בין סמוטריץ' לבן גביר יכול להביא את נתניהו לממשלה שישית מלאה בראשותו: ע"פ סיכום הסקרים שעורכת 'כאן חדשות', מפלגת 'הליכוד' זוכה ל-30 מנדטים, ולבנימין נתניהו יש 62 ממליצים בפני נשיא המדינה: 12 של 'ימינה', אם נפתלי בנט מצטרף אליו; 8 של 'ש"ס'; 7 של 'יהדות התורה' ו-5 של 'הציונות הדתית'.

גוש 'רק לא נתניהו' לא מצליח להציב גוש חוסם: 'יש עתיד' זוכה ל-18 מנדטים ע"פ סיכום הסקרים; 'תקווה חדשה' השלישית בגודלה עם 14; 'הרשימה המשותפת' מתרסקת ל-9 מנדטים; 'ישראל ביתנו' עם 7; 'העבודה' מכניסה שישה ח"כים, ללא אבתיסאם מראענה, ו'מרצ' עם 4.

מתחת אחוז החסימה נמצאות שלוש מפלגות מרכזיות, כולן מגוש 'רק לא נתניהו', בהן 'כחול לבן' שמחזיקה כעת בחצי ממשלה. אם שר הביטחון בני גנץ לא יבחר לכנסת ה-24, יפתח דיון משפטי מעמיק בשאלת סמכויותיו, כפי שכבר סיקרנו כאן ב'כיכר השבת'.

כזכור, הדוקטור איתי בר סימן טוב, מרצה בכיר בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן ויו"ר משותף של 'האגודה הישראלית לחקיקה', הכין מסמך משפטי שטוען כי מעמדו של גנץ אמור להיות כראש ממשלה רגיל והוא אמור להמשיך בתפקידו אף אם לא ייבחר עד שתוקם הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר