לפני 13 שנה

הזיהום בחוף: אחד מכלי השיט היה מעורב באסון דומה בקופנהגן

אחד מכלי השיט החשודים בגרימת האסון האקולוגי שהתרחש בישראל בשבוע שעבר היה מעורב לפני כ-13 שנים באירוע דומה של דליפת נפט שהתרחש בעיר קופנהגן • צפו (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מתוך הסרטון (צילום: חדשות הערב כאן 11)

חופי ישראל התמלאו בסוף השבוע שעבר בזפת ונגרם אסון אקולוגי חמור. על פי הדיווח שנחשף הערב (שני) לראשונה ב'כאן', אחד מכלי השיט כבר היה מעורב בעבר באסון דומה.

כאמור אחד מכלי השיט החשודים בגרימת האסון האקולוגי, היה מעורב לפני כ-13 שנים באירוע דומה, במהלכו דלפה כמות גדולה של נפט בקופנהגן.

לפי הדיווח, כלי השיט שהיה מעורב בדליפה בנמל קופנהגן הוא מכלית ששמה "מינרבה הלן", מכלית ששטה תחת דגל יוון והיא גם אחת החשודות כגורם לזיהום החופים בישראל.

מוקדם יותר היום, בית משפט השלום בחיפה הוציא צו איסור פרסום על חקירת זיהום הזפת בחופים. הצו ניתן על ידי השופט ד"ר זיאד פלאח, והוא בתוקף לשבעה ימים.

הצו, בנוגע לחקירה המתנהלת ביחידה הארצית לשמירה הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה ובמשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, ועניינו זיהום ים וחופי ישראל מזפת.

הצו אוסר לפרסם כל פרט מפרטי החקירה וכל פרט העלול לזהות את החשודים, ובכלל זה שם כלי השיט, נמלי מוצא ויעד, מטען ונתיב שיט.

בינתיים המשיכו גם היום מתנדבים רבים, ביניהם חיילים ושוטרים, לנקות את זיהום הזפת בחופי ישראל. בין לבין מתגלים בעלי חיים שנפגעו.

צפו בדיווח

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר