תוכנית 'המבקר'

"פורים שפיל"; האיש 'בעל אלף הקולות' בראיון מיוחד • צפו

החקיין והזמר אפרים שרייבר, האיש מאחורי סדרת הקלטות הפורימית המיתולוגית "פורים שפיל" לא מרבה להתראיין, זה ראיון הוידאו הראשון לאיש שעיצב לדורות את הפורים (VOD)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ וזאבי רוזנברג)

החקיין והזמר אפרים שרייבר, הוא קול הפורים של דור שלם, במשך כעשרים שנה הוא הוציא כמעט מידי שנה אלבום פורים חדש עם מערכונים ושירים לפורים, אלבומים שנשמעו בכל בית בציבור החרדי באותם ימים. כעת לקראת חג הפורים הוא מתראיין לראשונה בוידאו ומספר על היצירה של "פורים שפיל" ובכלל על הומור.

"בתקופה הזו של המגיפה, חג הפורים, כל דבר שהוא משמח ועוזר לאנשים, זה חשוב ולכן הייתי מוכן להגיע לראיון, אני לא בדרן במקצועי ולא עוסק בזה, הייתי יותר מוזיקאי", הוא מספר.

שרייבר מספר על תחילת דרכו כזמר חתונות שהחליט בשיתוף עם ידידו המעבד משה מונה רוזנבלום והזמר אורי רוטרמן להקליט קלטת פורים מושקעת, "בגיל מאד צעיר התחלתי את דרכי כזמר עם הרבה להקות, את נושא הקולות התחלתי כשהקלטתי המון קלטות סיפורים לילדים כמו 'חכמי חלם' ו'נחום איש גמזו'. באותם ימים הייתי ממש נער צעיר כבן 15-16, אני נכנסתי לאולפן ליום אחד עם הספר והתחלתי לעשות את כל הדמויות לבד, כדי שזה לא יהיה יקר".

"מונה הביא מחרוזות ושירים מושקעים שהוא עיבד בשביל אחרים ואני אלתרתי עליהם באופן חופשי", מספר שרייבר.

במקביל עסק שרייבר במשך שנים כעיתונאי ולאחר מכן דובר רשמי במשרד ההסברה בתחום הפוליטיקה, "הכרתי את האנשים והחיבור בין החיקויים לעולם הפוליטי היה מובן מאליו", מספר שרייבר. הוא סיפר על המערכון על דרעי שיצר בימי המשפט המפורסם ואמר, "חלק גדול מהמערכונים שכתבתי לפני 30 שנה רלוונטיים לגמרי גם בימינו".

הוא מתייחס לנושא ההומור שלא התפתח כל כך בציבור החרדי ואמר בחיוך "אני אולי עוד אחזור".

צפו בראיון המלא:

לשירים המלאים בפינת המסננת:

מוטי וייס - מחשבות טובות

מנדי טוורסקי - המסורה שלי

רולי אזרחי - ניסים וניסיונות

גד אלבז - הללו

מיכה גמרמן - מחרוזת ליל שבת

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר