"לא תעמוד על דם רעיך"

האזהרות של רבני ברק לפורים: צניעות, נפצים והתקהלויות

שלושת רבני בני ברק יוצאים בשורת אזהרות לקראת חג הפורים - שהבנות לא יצאו לרחוב, שהשמחה לא תהפוך להוללות, להימנע מהתקהלות או עימות עם המשטרה ולהלשין על מפוצצי נפצים (חרדים)

(צילום: David Coehn/Flash90)

שלושת רבני בני ברק יצאו בקריאה משותפת לקראת חג הפורים, שהבנות לא תצאנה בליל פורים לרחובה של עיר , ושהשמחה של בני הישיבות לא תהפוך להוללות.

"הננו פונים בזה להורי בית ישראל ואל המחנכים והמחנכות", כותבים הרבנים, "להזהיר את הבנות שלא תצאנה לרחובה של עיר בליל פורים, כל כבודה בת מלך פנימה, ויקיימו השמחה בביתן בכל משפחה ומשפחה".

עוד הם כותבים: "כן הננו מבקשים מאוד מהתלמידים ומבני הישיבות להפקיד על שמחת פורים שהיא שמחה של מצוה, לא להפכה להוללות ח"ו ולהיזהר מאוד בגדרי הצניעות".

הרבנים כותבים כי "ההתגודדות ברחובות ובקרנות, הם מפרוצים המנצלים זמן השמחה להוללות ופריצות, וביזיון גדול לעמוד בסביבתם, ועלינו החובה לסלק נגע זה מרחובותינו".

באשר למגיפת הקורונה, כותבים הרבנים כי "בשנה זו יש לנהוג במשנה זהירות בהתקהלות ולא להיכנס ח"ו לחשש סכנה".

בצל המהומות שאירעו בחודש האחרון עם כוחות המשטרה, כותבים הרבנים: "כמו כן חובה מוטלת על כולנו לשמור על כבוד שמים ולא להיגרר לעימות עם הגורמים הממונים הפועלים לשמירה והגנה על הציבור".

הרבנים גם מזהירים מפני השימוש בנפצים וכותבים: "איסור חמור למכור ולהשתמש בנפצים וכדו', הדבר גרם בעבר לאסונות ר"ל, והגורמים מתחייבים בגרמא בנפשות", ולכן הם כותבים כי "מי שנוכח במכירת או פיצוץ נפצים וכדו' האסור על פי דין תורה, יפנה למוקד העירוני משום 'ולא תעמוד על דם רעיך'".

לסיום הם כותבים כי מי שנוסע ביום פורים מחוץ לעיר, לשבת קודש, יקפיד לצאת מוקדם שלא להיכשל בחילול שבת.

על המכתב חתומים הגאון רבי יצחק אייזיק לנדא, הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט והגאון רבי מסעוד בן שמעון - רבני העיר בני ברק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר