"הזהרנו מראש"

צפו בראיון: כך נערכים לפורים בצל הקורונה

סגן-ניצב שי תירם, קצין אג"צ במחוז תל אביב בראיון לאולפן 'כיכר השבת' אחרי אירועי פורים שנה שעברה בעיר בני ברק • כך הם נלחמים בנפצים מחד ובמפרי ההנחיות מאידך (חרדים)

משה מנס | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: זאב רוזנברג • מפיק: איציק אוחנה)

סגן-ניצב שי תירם, קצין אג"צ במחוז תל אביב, אומר הייום בראיון מיוחד לאולן 'כיכר השבת' כי המשטרה פועלת מניעתית למנוע את התופעות שנראו שנה שעברה ברחובות בני ברק.

לדבריו "הפקנו לקחים משנה שעברה, זו הייתה שנה שהכל התרכז לעיר בני ברק והכל היה חריג. השנה עשינו הסברה, שיח עם רבנים ואני שמח שהרבנים הוציאו מודעה לא להשתכר ולא להתעמת עם שוטרים. כמו כן יש לנו שיח עם העירייה ובפעולות האפרטיביות ביצענו צווי חיפוש, יש דמויות שאנחנו מכירים שפעילים בתחום של צעצועים מסוכנים ודאגנו בצווים לסגור את אותם עסקים".

לדבריו "בשבועיים האחרונים אנחנו גם נתקלים בפחות אירועים מכל שנה וגם בשיחות עם התושבים אנחנו רואים שיפור. הקריאה שלנו לתושבים, לבני הנוער היזהרו מלהשתמש בנפצים האלו. אנחנו עדים למקרים של פציעות ואפילו ילד שהתעוור בעין אחת. אז זהירות".

בנושא הקורונה שי אומר "אנחנו נערכים לטישים ולמסיבות הטבע באותה מידע, במקומות שאנחנו יודעים אנחנו עושים שיחות ומזהירים. אתמול מנענו הפגנה בבני ברק דרך שיחה שעשינו עם המארגנים".

• אתה רואה שינוי בקשר בין חרדים לחילונים?

"אין ספק, היתה שנה קשה אבל לא שברנו את הכלים, אני יכול להגיד לך שעדיין יש קשר טוב".

• איך המשטרה מתמודדת עם שוטרים, או עם שוטרים קהילתיים חרדים שנאלצים לעצור חתונה או לסגור בית כנסת?

"נכון זה קשה אבל אנחנו יודעים מה שעומד מול עיני השוטר זה חיי אדם. המגיפה לא פוסחת על אף אחד ומשטרת ישראל היא זו שבולמת את התחלואה. אז עם כל הקושי, ערך חיי אדם גובר".

"אנחנו יכולים להסתתר, לעשות דברים משקט להתחמק מהמשטרה אבל את המחלה לא מרמים. ולצערי, בכל פעם שיש חג כזה או אחר - אנחנו רואים את התוצאה אחרי שבועיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר