תקיפה אווירית

לראשונה תחת ביידן: ארה"ב תקפה בסוריה

ארה"ב תקפה אווירית מבנים המשמשים מיליציות פרו-איראניות בסוריה. 17 נהרגו. האמריקנים אישרו רשמית את התקיפה, הראשונה מאז כניסתו של ביידן לבית הלבן (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה, ארכיון (צילום: טוויטר)

הלילה (שישי), ארה"ב תקפה אווירית מבנים המשמשים מיליציות פרו-איראניות בסוריה. האמריקנים אישרו רשמית את התקיפה, הראשונה מאז כניסתו של ביידן לבית הלבן.

דובר הפנטגון ג'ון קירבי אמר כי בתקיפה שבוצעה על נקודת בקורת הגבולות במזרח סוריה, נפגעו מתקנים רבים ששומשו על ידי המליציות.

מדובר בתקיפה שאושרה באופן ישיר על ידי הנשיא, "בהנחיית הנשיא, כוחות צבא ארה"ב ערכו תקיפות אוויריות נגד מתקנים ששימשו מיליציות המגובות על ידי הרפובליקה האיסלמית של איראן במזרח סוריה", הסביר קירבי.

דובר הפנטגון הדגיש, כי "ביידן יפעל על מנת להגן על הכוחות האמריקניים וכוחות הקואליציה באזור. עם זאת, פעלנו באופן מדוד, במטרה להימנע מהסלמה באזור מזרח סוריה ועיראק".

ההערכה, שהתקיפה מגיעה לאחר ירי רקטות בחודש האחרון לעבר בסיסי צבא ארה"ב בעיראק שיוחס לאיראנים.

המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי לפחות 17 לוחמי מיליציות נהרגו בתקיפה. מנהל המרכז שיושב בבריטניה אמר לסוכנות הידיעות AFP כי "בתקיפה הושמדו לפחות שלוש משאיות שנשאו תחמושת וישנם הרוגים רבים, לפי הערכה ראשונית לפחות 17 נהרגו".

לתקיפה מול האיראנים יש משמעויות רבות, לנוכח העובדה שביידן שואף לחזור להסכם הגרעין מול האיראנים למרות ההפרות החוזרות ונשנות שלהם את תנאי ההסכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר