שערורייה ש"תעלה ביוקר לשלטון"

מקומם: אלפים צעדו רגלית בדרך לפורים בירושלים • תיעוד

המשטרה לקחה כמה צעדים קדימה את החלטת הממשלה לאסור תחבורה ציבורית לירושלים ב"שושן פורים" כדי למנוע התקהלויות, וגרמה לאלפי משפחות, טף ונשים לצעוד רגלית, במשך שעות (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

כעס ותסכול רב בקרב אלפי משפחות חרדיות, שנאלצות בשעות האחרונות לעשות עם ילדיהן את דרכן רגלית לירושלים, כדי לחגוג בה את שושן פורים, בעקבות החלטת המשטרה לעכב גם רכבים פרטיים במחסומים ולהורות לנוסעיהם לשוב על עקבותיהם כדי למנוע התקהלויות אסורות.

כזכור, בסוף השבוע האחרון החליטו שרי הממשלה לאסור תחבורה ציבורית לירושלים וממנה, החל מאמש בשעה 18:00 ועד מחר בבוקר, ולקנוס מארגני הסעות ב-5000 שקל, בשל הקורונה.

אלא שגורמי האכיפה הרחיבה את הפרשנות להחלטה זו וקבעו - בחוסר סמכות לכאורה - כי רכב עם יותר משלושה אנשים יוגדר כ"הסעה מאורגנת", האסורה כאמור על פי החוק, ומשכך גם רכבים פרטיים עוכבו במחסומים, מה שהוביל לתופעה של ההליכה הרגלית לבירה.

יוסי, תושב ביתר עילית, מתאר ל'כיכר השבת'. "יצאנו הבוקר ברכב פרטי כדי לתת משלוחי מנות להורים שמתגוררים בירושלים, אך בשל מחסום משטרתי שהוקם בכביש 375, נאלצנו להמתין שעתיים וחצי בפקק אין סופי. בו בזמן שנהגים חילונים שהגיעו למחסום עברו בקלות, את הנהגים החרדים שלחו השוטרים חזרה לכיוון ביתר".

"לא התייאשתי, והחלטתי לנסוע דרך כביש הוואלג'ה, שם התנועה זרמה יחסית, אך באיטיות רבה, מה שגרם למאות אנשים להחנות את רכבם ולצעוד רגלית עם בני המשפחות שלהם, בהן ילדים קטנים ממש, במשך שעות ארוכות".

חיים, תושב בית שמש, מספר אף הוא בשיחה עם 'כיכר השבת' על שאירע בשעות האחרונות. לדבריו, במחסום שהוקם בכביש 38 בדרך לירושלים, השוטר שהוצב במקום הורה לכל הנוסעים החרדים לחזור על עקבותיהם, בעוד נהגים חילונים עברו ללא כל הפרעה, זאת לדבריו "בניגוד גמור לכללים שלא אסרו נסיעה ברכב פרטי".

יונה, תושב אלעד, מוסיף ומתאר: "יצאתי בשעה 12:00 בצהריים מאלעד לירושלים, וכאב לי לראות מאות אנשים בעלי משפחות צועדים בכביש 443 לאורך קילומטרים רבים. לא יעלה על הדעת שכך מתעללים באזרחים חרדים, על לא עוול בכפם, בהחלטות שרירותיות וללא מענה חלופי".

מוטי, תושב ביתר עילית, מספר אף הוא: "עמדתי שעתיים בפקק, וראיתי הורים וילדים צועדים רגלית, ואף עוצרים בצדי הדרכים כדי לנוח בשל תנאי הדרך, אך ורק בשל התעקשות המשטרה למנוע מהם לצאת באופן נורמלי לירושלים".

"ההחלטה להכביד את ההגעה לירושלים היא אנטי חרדית ממש, והתקבלה ללא שום הגיון", מוסיף חיים. "בסופו של דבר, מי שהתעקש להגיע לירושלים - הצליח, אז למה להכביד ולגרום לאלפים לצעוד רגלית בדרכים?".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הגיב להתרחשויות הללו ואמר: "מדובר בהתנהגות חסרת הגיון לחלוטין של הממשלה. לא ראיתי שעשו דברים דומים במקומות אחרים בארץ. יש שנהנים לפגוע בציבור החרדי, ואחרי כן אפילו לדבר נגדו".

"הסלקציה שנעשית בכניסות לירושלים, בין חרדים לחילונים, תעלה ביוקר למקבלי ההחלטות בממשלה", הוסיף גפני, באיום מרומז כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

גם יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ, יצא במתקפה חריפה על המשטרה וקובעי המדיניות במשרדי התחבורה והבריאות, וכתב: "המראה של אלפים צועדים ברגל לירושלים על טפיהם, הוא פשוט חרפה".

"חוסר ההבנה של הצרכים של הציבור החרדי היא רעה חולה. זעקתי על זה לאורך כל השנה האחרונה - באלימות המשטרתית, באירועי אומן, במתווה החתונות שביקשתי לאשר תחת מגבלות - ועכשיו זה קורה גם בפורים, עם ביטול דרקוני של התחבורה הציבורית ברגע האמת".

ממשטרת ישראל נמסרה התגובה הבאה: "מזה מספר חודשים, שוטרי משטרת ישראל אוכפים את תקנות הקורונה למען בריאות הציבור ולמען הצלת חיים. הפעילות בתחום הקורונה באה לצד האתגרים והמשימות המוטלות לפתחה של המשטרה בכל יום ויום ושגם בחודשים אלו לא פסקה לרגע. תכלית האכיפה היא אחת: לבלום את התחלואה ולשמור על חיי אדם בכל מגזר ובכל ישוב, ללא יוצא מן הכלל."

"מדובר במשימה מורכבת ובלתי מוערכת, אך אנו נמשיך כל העת לבצעה באופן שוויוני בכל רחבי הארץ מתוך תחושת שליחות למען הציבור. באשר לטענה על לאכיפה בררנית באחד מהדרכים המובילות לירושלים מדובר בארוע נקודתי שטופל ע"י חידוד ההנחיות".

צפו בתיעוד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר