החרפה של שושן פורים

מרגי תקף את המשטרה; פינדרוס השיב: 'הממשלה אשמה'

דיון סוער בוועדת הכלכלה לאחר הקטסטרופה בשושן פורים, עם ביטול התחבורה; ח"כ מרגי תקף את המשטרה והודיע שלא יאשר את התקנות; ח"כ פינדרוס, תקף את הממשלה ואיים על הליכוד (חרדים)

רפאל כהן | כיכר השבת |
פינדרוס ומרגי בוועדה, הבוקר (צילום: דוברות הכנסת)

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי, התייחס הבוקר (שני) בפתח ישיבת הוועדה במילים קשות על הנעשה אתמול בדרך לירושלים, והאשים את המשטרה. ח"כ יצחק פינדרוס, הגיב לו והאשים את הממשלה ביצירת האנרכיה.

"אנחנו פותחים את הדיון אחרי יום קשה מאוד בירושלים", אמר ח"כ מרגי, "קשה מכל הבחינות. קטונתי מלחנך, אבל יש תחושה קשה שאיש את רעו חיים בלעו. אף אחד לא מתחשב בשני ואף אחד לא אכפת לו, כאילו אין מגיפה שנה שלמה והמשטרה עושה ככל העולה על רוחה.

דברי ח"כ יעקב מרגי (צילום: דוברות הכנסת)

"מי נתן לה רשות לפרוס מחסומים ולהעדיף מכונית אחת על פני אחרת? לאן החברה הזו רוצה להגיע? כל אלה ששנה ויותר מסיתים נגד החלטות ריבוניות של ממשלה וכנסת הצליחו. כל הפרשנים באולפנים – הצלחתם לפרק את החברה הישראלית".

ח"כ מרגי הוסיף ואמר כי "שעות חירום ידענו להתלכד. תסתכלו על עצמכם כל אמצעי התקשורת - הצלחתם לפרק את החברה הישראלית. לאף אחד לא אכפת לא ממתים, לא מכלכלה לא מכלום. מי הסמיך את המשטרה ועל סמך מה פרסה מחסומים על מכוניות פרטיות?".

ח"כ יצחק פינדרוס התייחס לדברי היו"ר מרגי ואמר: "צר לי לומר לך אבל מי שיוצר אנרכיה במדינה זו הממשלה. גילו את שושן פורים במקרה ביום שישי אחר הצהריים. אפילו המשטרה גילתה שיש נפצים בפורים ביום חמישי. המשטרה כנראה צריכה יועץ שילמד אותה מתי יש נפצים בישראל ואם הם רוצים אני יכול לעדכן אותם מתי זה יהיה בשנה הבאה.

דברי ח"כ יצחק פינדרוס (צילום: דוברות הכנסת)

"היועץ המשפטי כנראה עסוק בתיק 4,000 אז הוא אפילו לא זכר שהחלטה כזו לא מביאים לאחר מעשה. ביום שישי אחר הצהריים הממשלה גילתה חג מסתורי. לא למדתי משפטים אבל להביא החלטה בדיעבד ידעו שבירושלים חוגגים שושן פורים. כנראה היועץ המשפטי היה עסוק בתיק 4000 והממשלה הייתה עסוקה, אין לי מושג באיזה שטות, ושרי הממשלה הרימו ידם בהחלטה פוגעת ובסוף זה מחלחל והופך לאנרכיה".

לדבריו, "לא רק שאסור לנו לאשר את התקנות הייתי מציע לאזרחים להגיש תביעה נגד שרי הממשלה על התקנות האלה. רוצה לומר לאנשי הליכוד - נסחפתם אחרי שהתחננתם לחתימה של גפני. אנחנו לא נהייה למרמס".

חילופי הדברים בין ח"כ מרגי לבין היועץ המשפטי של מחוז ירושלים (צילום: דוברות הכנסת)

במהל הדיון התפתחו חילופי דברים קשים בין יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי, לבין היועץ המשפטי של מחוז ירושלים במשטרה, ג'ורג' קווארקיאן, בסיומם הודיע ח"כ מרגי כי הוועדה לא תאשר את תקנות הגבלת התחבורה לירושלים וממנה.

"עד שלא יהיו תשובות חד משמעיות לא נאשר את התקנות וכל הקנסות שנתתם אתמול – תזרקו אותם לפח", הודיע מרגי. "אני מצר על כך שהמשטרה לא מדווחת את האמת – שפעלה שלא בסמכות לעשות אפליה ברורה בין רכב לרכב ולהגביל תנועה של ציבור מסוים וחבל. אני לא זוכר מחזה כזה שהמשטרה באה לוועדה בכנסת ומיתממת".

הודעת ח"כ מרגי: "הוועדה לא תאשר את התקנות" (צילום: דוברות הכנסת)

כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', אלפי משפחות חרדיות נאלצו אמש לעשות עם ילדיהן את דרכן רגלית לירושלים, במשך שעות ארוכות, כדי לחגוג את שושן פורים, בעקבות ההחלטה לעכב גם רכבים פרטיים במחסומים ולהורות לנוסעיהם לשוב על עקבותיהם כדי למנוע התקהלויות אסורות, זאת לאחר שביום שישי החליטו שרי הממשלה לאסור תחבורה ציבורית לירושלים וממנה, החל ממוצאי השבת ליום שני בבוקר, ולקנוס מארגני הסעות ב-5000 שקל, בשל הקורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר