"אנטישמיות" • צפו

חרדים הורדו ממטוס בגלל פעוט ללא מסכה

"בואו נעשה את זה ליהודים מאחור", מספר עד ראייה על שיחת הדיילים שהציקו למשפחה חרדית על המטוס, בגלל פעוט בלי מסכה. הם לא הסכימו כי יעטה מסכה ומשפחתו תמשיך בטיסה (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר, OJPAC)

מקרה אנטישמי מעורר סערה בקרב הקהילה היהודית בארה"ב: דיילי בטיסת חברת התעופה Frontier ממיאמי אינטרנשיונל לשדה התעופה לה גווארדיה, הורידה משפחה חרדית מהמטוס.

הרקע: פעוט, בן 15 חודשים בלבד, שלא עטה מסכה. יצוין כי לפי הנחיות הרשויות בארה"ב, החל מגיל שנתיים יש לעטות מסכה במהלך טיסה, אך כאן כאמור, מדובר בתינוק בן שנה ו-3 חודשים בלבד.

נוסעים רבים, יהודים ולא יהודים, החלו לצעוק על הדיילים שחייבו את בני המשפחה החרדית לרדת מהמטוס. גם הצעה כי הפעוט יעטה מסכה מרגע זה והלאה, נדחתה על ידם.

הרוחות התלהטו ואחרי צעקות של נוסעים רבים על הדיילים, ירדו בני המשפחה החרדית מן המטוס, רגעים לפני ההמראה. כמחאה, ירדו יחד איתם מהמטוס נוסעים רבים.

לפי עדי ראייה שהתראיינו לכלי תקשורת מקומיים, מדובר בתקרית על רקע אנטישמי. לדבריהם, לפני שניגשו למשפחה היהודית, דיברו ביניהם הדיילים והחליטו "בואו נעשה את זה ליהודים מאחור".

אחרי ירידת המשפחה החרדית מהמטוס, מתארים עדי הראייה, חילקו הדיילים כיפים ביניהם, ואף החמיאו אחד לשני "עשינו עבודה טובה עם היהודים האלה".

פעילים רבים בקהילה החרדית והיהודית בארה"ב מתחו ביקורת נוקבת על התנהלות החברה. ביניהם היו שתייגו את החברה וביקשו לקבל החזר כספי על הטיסות שרכשו מראש, אם הם אכן מורידים תינוקות מהמטוס בגלל עטיית מסכה, שאינה נדרשת כאמור לפי התקנות.

החברה מצידה בתגובתה, למרות הסרטונים בהם ניתן לראות כי כל בני המשפחה עוטים מסכות כנדרש מלבד הפעוט, טענה כי על המטוס היו רבים ללא מסכות, ולכן הורידו אותם מהטיסה ולא בגלל הפעוט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר