האסון בפורים. צפו

הוארך מעצר הנהג הערבי; 'עשו בי לינץ', זה היה פחד מוות'

הנהג הערבי שנקלע להתפרעות שיכורים בפורים, ברחוב החומה השלישית בירושלים, ודרס למוות את איתמר בן אבו, טען בבית המשפט "עשו בי לינץ'; אני בקשר טוב עם חרדים". אך מעצרו הוארך (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ז באדר תשפ"א | 01.03.21
הנהג הפצוע, בבית המשפט (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בבית משפט השלום בירושלים הוארך לפני זמן קצר (שני) מעצרו של הנהג שדרס אמש למוות את איתמר בן אבו, במהלך התפרעויות פורים שנערכו ברחוב החומה השלישית בעיר, בהן אף הוכה קשות ונפצע.

בעוד המשטרה ביקשה את הארכת מעצרו בחמישה ימים, השופט אלעד לנג ששמע את טיעוני הצדדים, בהם תיאור המכות שספג הנהג הערבי מהצעירים הפורעים, החליט להסתפק בשלושה ימים.

תחילה דיווח נציג המשטרה: "המשיב דרס אדם שכתוצאה מכך נפטר. הוא נקלע למהומה של פורים שהיתה במקום, היתה התנפלות על הרכב שלו, הוא דרס ואחר כך נמלט מהמקום".

בשלב זה הקשה פרקליטו של הנהג, עו"ד ג'אד קדמאני: "מה זה 'התנפלו על הרכב'? לפי הסרטונים רואים עבריינים שניסו להיכנס לרכב. על גופו של המשיב יש סימני אלימות. המתפרעים נכחו בתוך הרכב בזמן שהמשיב היה ברכב - לפני הדריסה".

"בחקירתו הוא מסר שהוא זה שהתקשר למשטרה. כולם תקפו אותו, והוא רק ניסה לברוח מהרכב והצליח", סיפר הסנגור, ושאל את השוטר: "יש לכם כוונה לעצור את העבריינים שביצעו בו את הלינץ'?". נציג המשטרה השיב: "יש לנו כוונה לחקור את התיק, בימים שבהם הוא ישהה במעצר".

התיעוד המזעזע מהתאונה (צילום: יהוידע בן ציון)

העו"ד המשיך ותקף: "במקום לבוא לבית המשפט עם חשודים להארכת מעצר, אנחנו מגיעים לבית המשפט להאריך את מעצרו של הקורבן; אדם שמגיע למקום עבודתו, שביצעו בו לינץ' מטורף, כמעט הרגו אותו בתוך הרכב, ואז המשטרה מחליטה לעצור רק את הקורבן. המשטרה גם לחצה על בית החולים על מנת לשחרר אותו לדיון".

"נכנסים לרכב וכמעט הורגים את הנהג, הוא בורח, והמשטרה מחליטה לעצור רק אותו? החשודים המרכזים הם אותם עבריינים, והם לא נעצרו. למרבה הצער, אם העבריינים היו ערבים, המשטרה היתה סוגרת את כל העיר עד שהיו עוצרים אותם".

יצוין, כי במהלך הדיון נחשף, כי רוב הלקוחות של הנהג הערבי הם מהחברה החרדית, "יש המון סרטונים שמראים את הקשר הטוב שלו עם המגזר החרדי", סיפר פרקליטו, והוסיף: "עלו לתוך הרכב חבורה של עבריינים, שהתחילו לתקוף אותו מכל הצדדים. גם הוא לא יודע איך קרתה התאונה בכלל".

"היו עדי ראייה, שכולם אמרו: הבחור (ההרוג) הגיע למקום, לאחר שנודעה זהותו של הנהג כערבי. בוצע בו לינץ'. רצו להרוג אותו בתוך הרכב, והוא הצליח לברוח מהמקום בנס, והתקשר למשטרה על מנת שתגיע. דובר המשטרה שיקר, ואמר שהוא אותר לאחר סריקות".

איתמר בן אבו. ההרוג (באדיבות המשפחה)

עורך הדין אמר כי הוא "מדמיין מה עבר עליו במהלך התקיפה. פחד מוות. עד עכשיו הוא סובל מזה", וביקש לשחרר אותו ללא תנאים מגבילים.

"תודה לאל שיש סרטונים שמראים, שמישהו בא מאחוריו כשהוא בתוך הרכב, משך אותו וחנק אותו. אנשים בועטים ונותנים לו מכות מכל עבר. זה פשוט מאוד לינץ'. במקום לעשות סריקות אחר מי שגרם למותו של היהודי - שאגב אלה הם החברים שלו - בוחרים לעצור את הנהג, שבשנת 2014 אביו נדרס על ידי אדם במתכוון", סיים הפרקליט הנסער.

בתום שמיעת טיעוני הצדדים, החליט כאמור שופט בית משפט השלום בירושלים אלעד לנג על הארכת מעצר של שלושה ימים, וקבע: "החומרים מצביעים על חשד סביר לביצוע העבירה המיוחסת על ידי המשיב. הוצגו בפני מספר סרטונים, הן על ידי המשטרה והן על ידי הסנגורים, שקלטו את האירוע המדובר בו הוקף הרכב על ידי מספר רב של אנשים בעת שהוא נצפה נוסע קדימה ואחורה ופוגע תוך כדי כך במכוניות. בסופו של דבר קופץ אדם שעמד לפני הרכב".

"החומרים מצביעים על חשד סביר לביצוע העבירה המיוחסת למשיב, אם כי ברור הדבר כי לנסיבות בהן בוצעו המעשים המיוחסים לו יש השלכה כבדת משקל על ההתנהגות שתוצאתה למרבה הצער היא מותו של אדם".

לדברי השופט, "בשים לב לעובדה כי חקירת המשטרה נמצאת בראשיתה, ומנגד מדובר באירוע המתוחם בזמן ומקום, שקיים לו תיעוד בסרטוני וידאו, אני רואה לנכון להאריך את המעצר לתקופה קצובה, במהלכה המשטרה תוכל לבצע פעולות חקירה".

יצוין, כי הלוויתו של איתמר בן אבו, ההרוג מהדריסה, תתקיים בשעה 17:30 בחלקת המרוקאים בהר המנוחות שבגבעת שאול, בעקבות פעילות מפקד זק"א ירושלים בנצי אוירינג וסגנו שהשיגו את שחרור הגופה לאחר צילום CT וסידרו את כל הליך הקבורה.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר