ה"גיור" הרפורמי

התגובות לבג"ץ: "כל סודני ישלם 'בקשיש'"

הרבנים והמערכת הפוליטית מגיבים להחלטה התקדימית שיצאה מבג"ץ, המכירה בגיור הרפורמי. הנציגים החרדים מבטיחים להילחם: 'נגביל את בג"ץ' • ליברמן ולפיד בירכו (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yossi Zamir/Flash 90)

המערכת הפוליטית גועשת בשעה האחרונה (שני), לאחר פסיקת בג"ץ, המכיר בגיורים רפורמים או קונסרבטיבים לעניין חוק השבות, הצד החרדי הבטיח חוק שיעקוף את בג"ץ ומנגד - ליברמן ולפיד בירכו על ההחלטה.

הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף, הגיב לאחר ההחלטה: "החלטת בית המשפט העליון מצערת מאוד ופוגעת באופן חמור בשלמות עם ישראל, בית המשפט גם דחה את הבקשות להמתין עם הכרעתו עד לחקיקת החוק".

"מה שהרפורמים והקונסרבטיבים מכנים ׳גיור׳ אינו אלא זיוף של היהדות שמשמעותו היא הכנסת אלפי גויים לעם ישראל. יש לצפות מאנשי הציבור לפעול לתיקון מהיר בחקיקה של המצב ויפה שעה אחת קודם".

הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו אמר: "מי שהתגיירו בגיור רפורמי ודומיו אינם יהודים, שום החלטת בג״צ כזו או אחרת לא תשנה את העובדה הזו".

"יש להצר על כך שבית המשפט בהחלטתו מאשר את הצפת מדינת ישראל בעולים אשר בינם לבין היהדות אין דבר. כל אחד מאזרחי ישראל צריך לשאול את עצמו בערב עצוב זה, במה מדינת ישראל היא מדינה יהודית כאשר כל נכרי יכול להיות אזרח מדינת ישראל".

יו"ר שס, השר אריה דרעי אמר: "החלטת בגץ להכיר בגיורים רפורמים וקונסרבטיביים מוטעה, מצערת מאד ותגרום מחלוקת וקרע קשה בעם. אני מתחייב לתקן את החוק כדי שרק גיור על פי ההלכה יהיה מוכר במדינת ישראל".

ראשי 'יהדות התורה' ח"כ משה גפני והשר יעקב ליצמן הגיבו להחלטה: "החלטת בג"צ להכיר לראשונה בגיור רפורמי וקונסרבטיבי בישראל הינה הרת אסון למשמעות המונח מדינה יהודית. במשך כל הדורות ידע עם ישראל להכיר בדתו ובאמונתו ללא זיופים וחיקויים, וכך זה יימשך גם לעתיד".

"יהדות התורה תדרוש את פסקת התגברות כדי לעמוד בפני האקטיביזם השיפוטי, שפוגע בהמוני יהודים בארץ ובעולם ומאיים לקרוע אותנו מבפנים. בלי זה לא ניכנס לשום קואליציה".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת מיכאל מלכיאלי מסר בתגובה להחלטת בג"ץ: "3000 שנה עם ישראל הלך לאורם של חכמי ישראל בשאלת מיהו יהודי ואף בית משפט לא ישנה את זה. בית המשפט לא מפספס שום הזדמנות לפגוע בקדושת כרם ישראל. כל פעם מחדש, האקטיביזם השיפוטי שמשתלט על חיינו, גורע עוד משהו מצביונה היהודי של המדינה".

"אין לרפורמים דריסת רגל במדינת ישראל, כי גם הציבור החילוני לא קונה את הסחורה שלהם. בג"ץ הוא הגוף היחיד במדינה שלצערנו מכיר בהם. בכנסת הבאה ש"ס תעגן בחקיקה את מעמד הרבנות הראשית, כגוף היחיד שיוסמך להכיר בגיורים במדינת ישראל".

סגן שר הפנים יואב בן צור אמר בתגובה להחלטת בג"ץ: "מדינת ישראל היא קודם כל מדינה יהודית ואחרי זה דמוקרטית. לאורך כל הדורות והגלויות עם ישראל נלחם להגיע לארץ ישראל נחלת אבותינו בכדי שיוכלו לשמור את תורת ישראל".

"נבחרי הציבור הם אלו שנבחרו ע"י הציבור בהליך דמוקרטי והם אלו שיקבעו את החוק. שופטי בג"ץ שוב פעם בוחרים להתערב בצורה שערורייתית בנושאי הדת וזורעים הרס וחורבן בזהות היהודית תוך פגיעה במסורת ישראל ועם ישראל".

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר אמר על 'בג"ץ הגיורים': "פרסום ההחלטה בעת הזו היא התערבות בוטה במערכת הבחירות לצורך הזנת הקמפיינים של צד מאוד מסוים במפה הפוליטית. אין פוליטיקאים גדולים יותר משופטי בג"ץ, הגיע הזמן לצמצום האקטביזם של ביהמ"ש בקביעת סדר היום במדינת ישראל".

סגן השר אורי מקלב על פסיקת הבג"ץ אמר על ההחלטה: "הבג"ץ מוכיח שוב כי הוא כלי פוליטי המנגח פעם אחר פעם את היהדות בהחלטות שערוריתיות ופוגע בתורת ישראל המסורה לנו מדורי דורות, אנו לא חיים מפי שופטי הבג"ץ אלא על פי תורת ישראל המסורה לנו מדורי דורות, שופטי הבג"ץ פוגעים בייחוס של העם היהודי כולו ופורצים פרצות חמורות בכרם ישראל"

ח"כ יעקב טסלר הגיב: "החלטת בג"ץ להכיר בגיורים הרפורמיים מהווה קפיצת מדרגה חמורה של התערבות הבג"ץ בנושאים הלכתיים מובהקים. הבג"ץ מנצל את שלהי ימיה של הכנסת, בה אינה יכולה לחוקק את חוק הגיור כדי לנעוץ טלפיו בקדושת הגיור. נושאים הלכתיים דתיים אינם יכולים להיות מוכרעים במערכת שפיטה חילונית".

ח״כ משה ארבל תקף את נתניהו: "כבוד ראש הממשלה נתניהו! פסיקת בית המשפט מהיום מבטלת לחלוטין את ההישג האדיר שלך בהקמת גדר ההפרדה בדרום למניעת מסתננים. מהיום כל מסתנן מסודן ואריתראה יוכל לשלם ״בקשיש״ לרבאיי רפורמי בדרום תל אביב ולקבל אזרחות מכח חוק השבות".

"רק קידום מיידי של חוק גיור ממלכתי שהגשתי בשליחות השר דרעי תעצור את התופעה המסוכנת הזו. גרירת הרגליים בנושא משך כל שנות כהונתך הביאה עלינו את הפסיקה הרעה הזו".

סגן שר החינוך מאיר פרוש הגיב להחלטה החמורה של בג"ץ להכיר בגיור הרפורמי: "אשר יגורנו בא. התפרקותם של שופטי בג"ץ שוברת שיאים, פשטו טלפיהם בקודש הקדשים של העם היהודי. מיותר להדגיש שיהדות יש רק אחת, התורה שניתנה למשה מסיני וממנו עברה אלינו דור אחרי דור, בלי לשנות אף פסיק. 'הכרה' של בג"ץ אינה מעלה ואינה מורידה, והגרים הללו יהיו לכל היותר 'יהודים של בג"ץ'. החוק להגבלת כוחו של בג"ץ יהיה תנאי שלנו לכניסה לממשלה עתידית".

יו"ר מפלגת ארץ הקודש בהסתדרות הציונית הרב פסח לרנראמר על ההחלטה: "הפנים האמיתיות של התנועות הרפורמיות נחשפות פעם נוספת. כאשר מחד הן מדברות גבוהה גבוהה אודות חיזוק הקשר עם יהדות התפוצות, אך בפועל הן עוסקות בפעילות בלתי פוסקת לשינוי צביונה היהודי של מדינת ישראל".

"בשם רבבות יהודים שומרי מסורת מארה"ב והתפוצות אני מבקש לומר להם ולשופטי בג"ץ: אתם לא תצליחו. מסורת ישראל הרבה יותר חזקה ממכם. היא שמרה על עמינו במשך אלפיים שנות גלות, והיא תמשיך לקיים אותנו לעד כיהודים גאים בתורת ישראל."

סיעת ש"ס בתגובה להחלטת הבג"צ: "החלטת בג"צ להכיר בגיורים הרפורמים והקונסרבטיבים היא פגיעה אנושה בצביונה היהודי של המדינה והרס מוחלט של הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה שקיים למעלה מ-70 שנה".

"החלטה מקוממת זו פוגעת באחדות העם ומהווה ביטוי נוסף לניתוק החמור של שופטי העליון מרוב העם בישראל, שמאמין במדינה יהודית ורוצה לשמור על היהדות על פי המסורת הנהוגה מזה אלפי שנים. ש"ס תיזום ותקדם חוק שיבטל החלטה זו ותתמוך בחקיקת פסקת ההתגברות שתמנע מבג"צ להתערב שוב בנושא זה".

חבר הכנסת נפתלי בנט אמר: "‏פעם נוספת בג"צ מתערב בהחלטות הממשלה ושוכח את תפקידו. ההכרה של מדינת ישראל בגיור תיקבע על ידי נציגי העם שנבחרו באופן דמוקרטי, ולא על ידי משפטנים. מתווה ניסים היה ונשאר הדרך הנכונה להסדיר את סוגיית הגיור בישראל. נדאג למסד בחוק את הליכי הגיור".

חה"כ אוסנת מארק כתבה: ‏בג"צ כבר דרס עד דק את ישראל הדמוקרטית. היום הוא התחיל את מסע הדריסה של ישראל היהודית. לא נאפשר לו".

מפלגת הציונות הדתית מסרו בתגובה לפסיקת בג״צ על הכרה בגיורים הרפורמים: "מדובר בפסיקה מסוכנת לעתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. בג״צ ממשיך לרמוס ברגל גסה את זהותה היהודית של מדינת ישראל וממשיך לפעול באופן אקטיבי ולא דמוקרטי כשלוחה של ארגוני השמאל ע״מ להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה".

"בשנה האחרונה התריע יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ שוב ושוב בפני ראשי הסיעות החרדיות שהיו שותפים לממשלה על הסכנה הצפויה בפסיקה המדוברת והפציר בהם לקדם את חוק הגיור הממלכתי כדי לקדם את פני הרעה. למרבה הצער הם לא התעקשו על זה והיום קיבלנו את התוצאה".

"בממשלה הבאה נהיה חייבים לבטל את הפסיקה הזו בחקיקה שתקבע כי בישראל יוכרו רק גיורים ממלכתיים. רק ממשלת ימין שתורכב ממפלגות המחנה הלאומי תוכל לקדם חקיקה כזו, כמו גם פסקת התגברות שתמנע את המשך השתלטות בג״צ על הזהות של מדינת ישראל. מי שחושב שניתן להניח את הערכים בצד ולהקים קואליציה עם השמאל קיבל הערב הוכחה לנזק הבלתי הפיך שהוא עלול לגרום לזהותה היהודית של מדינת ישראל".

מפלגת ימינה מסרה בתגובה להחלטת בג"צ: "פעם נוספת בג"צ מתערב בהחלטות הממשלה ושוכח את תפקידו. ההכרה של מדינת ישראל בגיור תיקבע על ידי נציגי העם שנבחרו באופן דמוקרטי, ולא על ידי משפטנים. מתווה ניסים היה ונשאר הדרך הנכונה להסדיר את סוגיית הגיור בישראל. נדאג למסד בחוק את הליכי הגיור".

חבר הכנסת יאיר לפיד אמר בתגובה לפסיקת בג"ץ: "מברך על פסיקת בג״ץ בנושא הגיור. ישראל צריכה להשוות באופן מלא את זכויות כל זרמי היהדות - אורתודוקסים, רפורמים וקונסרבטיביים. כולנו צריכים לחיות פה יחד מתוך סובלנות וכבוד הדדי. ממשלה שפויה תשים קץ למצב שבו דווקא ישראל היא הדמוקרטיה היחידה בעולם שבה אין חופש דת ליהודים".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן התייחס לפסיקת בג"צ בנושא הגיור: "אני מברך את בג"צ על ההחלטה ההיסטורית להכיר בגיור רפורמי וקונסרבטיבי".

"ישראל ביתנו תמשיך להילחם נגד הכפייה הדתית ותשמור על צביונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, ציונית ליברלית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר