ניסיון לשחד שופט

נשיא צרפת לשעבר הורשע; "מדובר ברדיפה פוליטית"

נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי, הואשם בניסיון לשחד שופט והורשע בשחיתות, אך לא צפוי לשבת בכלא. סרקוזי טוען כי הוא נפל קורבן לציד מכשפות בידי התובעים (חדשות, עולם)

אלי דן | כיכר השבת |
נשיא צרפת לשעבר - ניקולא סרקוזי (צילום: שאטרסטוק)

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת היום (שני), כי נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי הורשע בשחיתות ונידון לשלוש שנות מאסר,

התובעים שכנעו את בית המשפט בפריז כי לאחר שסרקוזי עזב את תפקידו הוא ניסה לשחד שופט-חוקר בתמורה למידע חסוי הנוגע לחקירת כספי הקמפיין שלו ב-2007.

עם זאת, סרקוזי בן ה-66 שהכחיש כל אשמה, אינו צפוי לבלות בכלא בפועל. שנתיים מעונשו ניתנו על תנאי, ובמשפט אמרה השופטת כי בהתאם לדין הצרפתי מתוקף מעמדו כנשיא-לשעבר יתאפשר לו לשאת צמיד אלקטרוני מחוץ לכלא בשנת המאסר שנגזרה עליו בפועל.

סרקוזי הורשע בניסיון לשחד במשרה שופט-חוקר שמונה לחקור פרשיית מימון קמפיין בחירות.

התובעים האשימו את סרקוזי כי הציע לשופט משרה בכירה במונקו, בתמורה למידע פנימי על חקירה בטענה כי הוא קיבל תשלומים בלתי חוקיים עבור מסע הבחירות שלו לנשיאות 2007.

סרקוזי, שכיהן כנשיא בין 2007 ל-2012, הוא ראש המדינה השני בצרפת של ימינו שהורשע בשחיתות, הראשון הוא קודמו בתפקיד ז'אק שיראק.

סרקוזי אמנם פרש מהפוליטיקה אך עדיין בעל השפעה בקרב החוגים השמרניים בצרפת, יש לו 10 ימים לערער על פסק הדין. הוא עזב את בית המשפט בלי לדבר.

סרקוזי מצדו טוען כי הוא נפל קורבן לציד מכשפות בידי תובעים שהשתמשו באמצעים מוגזמים כדי לחטט בענייניו, סרקוזי ומפלגתו המרכז-ימנית אמרו במשך שנים שהחקירות נגדו נובעות ממניעים פוליטיים.

כאמור, בניגוד לישראל בה כנגד כל ראש ממשלה ב-20 השנים האחרונות נפתחה חקירה פלילית במהלך כהונתו, בצרפת מוענקת לנשיא המכהן חסינות אוטומטית מתוקף מעמדו למעט במספר עברות חמורות ביותר כגון רצח עם או פשעים נגד האנושות. רק לאחר שהנשיא מסיים את תפקידו רשאים רשויות החוק להעמידו לדין.

כזכור גם בישראל קיימת דרישה לחוקק "חוק צרפתי" דומה, בניסיון להימנע מהטרדת ראש ממשלה מכהן בחקירות פוליטיות, אך גם התומכים במהלך טוענים כי בכל מקרה מדובר על חקיקה מכאן ולהבא, שאיננה רלוונטית למשפטו של נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר