האמירה והסערה

ח"כ יצחק פינדרוס: "מי שהתגיירה בצה"ל - שיקסע"

יו"ר סיעת 'יהדות התורה' התייחס בפאנל בחירות לפסיקת בג"ץ בנושא הגיור, ועורר זעם ציבורי • בתגובה הבהיר פינדרוס: "התכוונתי למילה במשמעותה הדתית" (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(מתוך כנס עתים וכיפה • צילום: מדברים תקשורת)

מפלגות 'ש"ס' ו'יהדות התורה' התחייבו אמש (שני) כי לא יכנסו לאף ממשלה ללא פסקת התגברות, לאחר שבג"ץ התיר גיור רפורמי וקונסרבטיבי שנעשה בישראל למען חוק השבות, לאחר ש-15 שנה נמנעו כנסות ישראל לעסוק בסוגייה, על אף דחיקת בג"ץ במדינה לחוקק חוק גיור ממלכתי.

הסוגייה, שהפכה לכלי שרת פוליטי, הופכת הבוקר לפוליטית אף יותר, לאחר שהופצו דברי יו"ר סיעת 'יהדות התורה', ח"כ יצחק פינדרוס, במהלך פאנל בכנס של ארגון 'עתים' ו'כיפה', ובו התייחס לפסיקת בג"ץ: "מי שהתגיירה בגיור צה"לי היא שיקסע. אם מישהו מתחתן איתה, האבא צריך לשבת שבעה".

שלושה שבועות לבחירות, והאמירה גונתה מכל עבר. יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, כתב: "אמירה חשוכה ועצובה. על איזו חיילת ששירתה בצה"ל הוא מדבר? הלוחמות בקרקל? המג"בניקיות במחסומים? התצפיתניות מול עזה? הצעירות המופלאות האלה שאתה קורא להן 'שיקסע' מצילות את חייך".

יו"ר 'ימינה', נפתלי בנט, הגיב: "איזו בושה. ככה, בהבל פה, פינדרוס מזלזל ופוגע באלפי חיילי צה"ל אשר השלימו תהליך של גיור כהלכה. חיילים אשר החליטו לעבור תהליך גיור מלא תוך כדי שירות בצה"ל. לא אתן לאף אחד לפגוע בהם".

פינדרוס, שהבין את ההשפעה החמורה שעלולה ליצור התבטאות זו, מיהר להבהיר: "למען הסר ספק, השימוש במילה 'שיקסע' מהפאנל שפורסם הבוקר היה בהכוונה למשמעות הדתית שלה, לומר שהגיור הוא רק על פי ההלכה והלכה לא יכולה להיקבע בחוק ולא בבג"ץ. גיור שאינו על פי ההלכה אינו תופס והנשים הללו אינן יהודיות. כל ניסיון להוציא את הדברים מהקשר ולטעון כאילו יש כאן זלזול בתרומתן לביטחון המדינה הוא ניסיון מעוות. גם חסידי אומות העולם לאורך ההיסטוריה היו אנשים נפלאים ובכל זאת אינם יהודים, וכך גם לוחמים רבים בני העדה הדרוזית שאנחנו מעריכים ומוקירים - אבל איש לא חושב, אפילו בטעות, שהם יהודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר