בשורות טובות

פרופ' ערן סגל: רק 6% מהחולים קשה החדשים - הם חרדים

40% מהחולים קשה החדשים - בשבוע האחרון הם מהמגזר הערבי, כך מעדכן פרופ' ערן סגל; לעומת זאת, הירידה בחולים קשה ממשיכה גם במגזר הכללי - 10%-, וגם במגזר החרדי - 22%- (אקטואליה)

מחלקת קורונה בשערי צדק. ארכיון (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

רק 6% מהחולים קשה החדשים הם מהמגזר החרדי, כך מעדכן פרופ' ערן סגל בחשבון הטוויטר שלו, את לעומת 50% מהחולים הקשים במגזר הערבי.

"בשבוע האחרון מספר החולים קשה החדשים עלה ב-24% במגזר הערבי, והם מהווים 40% מסך החולים קשה החדשים", כתב פרופ' סגל.

לדבריו, הירידה בחולים קשה החדשים ממשיכה גם במגזר הכללי - שם נרשמת ירידה של 10%- וגם במגזר החרדי בו נרשמת ירידה של 22%- בחולים קשה.

"רק 6% מהחולים קשה החדשים הם מהמגזר החרדי", מבשר פרופ' ערן סגל.

פרופ' סגל בדק זאת גם לפי גילאים וגילה כי מרבית החולי החדשים במגזר הערבי הם צעירים: "בפירוק הגילאים, העליה במגזר הערבי היא בעיקר בצעירים", כתב פרופ' סגל, "חלקם של החולים קשה החדשים מעל גיל 60 במגזר הערבי ירד מ-70% לפני חודש ל- 40%. לעומת זאת, חלקם של החולים קשה החדשים בגיל 20-39 במגזר הערבי עלה מ-5% לפני חודש ל- 20%".

עוד עולה מהנתונים של פרופ' ערן סגל כי מקדם ההדבקה במגזר החרדי עומד על 0.89, לעומת 1.00 במגזר הכללי ו-1.16 במגזר הערבי.

באשר למספר המאומתים בשבוע האחרון, רק במגזר החרדי נרשמת ירידה של 19%-, בעוד במגזר הכללי זה 0%- ואילו במגזר הערבי נרשמת עלייה של 29%+ במאומתים החדשים בשבוע האחרון. החלק היחסי של החרדים במספר המאומתים בשבוע האחרון הוא 9%, במגזר הכללי - 52% ואילו במגזר הערבי 24%.

באשר למספר המאושפזים בשבוע האחרון, במגזר החרדי נרשמת ירידה של 32%-, במגזר הכללי ירידה של 13%- ואילו במגזר הערבי נרשמת עלייה של 24%+ במספר המאושפזים. חלקו של המגזר החרדי במאושפזים בשבוע האחרון הוא 6%, של המגזר הכללי - 47% ואילו של המגזר הערבי - 32%.

גורם פוליטי חרדי אומר ל'כיכר השבת' בעקבות הנתונים הללו כי "מאוד מעניין מדוע התקשורת הכללית לא פותחת מהדורות ולא מורחת עמודים ראשיים בעיתונים בסיקור התחלואה העולה במגזר הערבי, כפי שעשתה זאת כלפי המגזר החרדי, גם מאוד מעניין מדוע היא מתעלמת מהנתונים כעת, שהם לטובת החרדים, ולפתע מפסיקה את עיסוקה בתחלואה במגזר החרדי. בעצם, זה לא מעניין ולא מפתיע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר