מחקר ראשוני

חשש: "המוטציה הברזילאית מדביקה מחלימים"

תוצאות ראשוניות של מחקר בינלאומי שנערך על המוטציה הברזילאית מעלה כי המוטציה מסוגלת להדביק מחדש בין 25 ל-61 אחוזים מהמחלימים; חשש שתדביק מחוסנים (חדשות)

בדיקת קורונה. אילוסטרציה (צילום: Yossi Aloni/Flash90)

מחקר בינלאומי שנערך על "המוטציה הברזילאית" שמקורה בעיר מנאוס בברזיל, מעלה בתוצאותיו הראשוניות כי המוטציה מסוגלת להדביק מחדש בין 25 ל-61 אחוזים מ המחלימים מקורונה, כך מפרסמים הבוקר (רביעי) אדיר ינקו ובנימין טוביאס ב'ידיעות אחרונות'.

לפי המחקר, שטרם עבר ביקורת עמיתים ומסקנותיו טרם התקבלו כקונצנזוס, יש חשש כי המוטציה מצליחה לעקוף את הנוגדנים אצל המחלימים. בעקבות כך, עולה החשש כי ייתכן והיא תוכל להתגבר גם על החיסון.

עוד עולה מהמחקר, שנערך על-ידי חוקרים מבריטניה ומברזיל כי המוטציה מדבקת בין פי 1.4 ל-2.2 מהזן הרגיל של הנגיף.

המחקר נערך לאחר שבעיר מאנוס בברזיל, חלו 67% מהתושבים עד אוקטובר, ולמרות זאת, התפתח במקום גל שני גדול, בגלל המוטציה הברזילאית.

במקביל, מחקרים ראשונים בארצות-הברית מעלים כי "המוטציה הניו-יורקית" עמידה גם היא מול נוגדנים של מחלימים ומחוסנים.

אתמול, פרסם משרד הבריאות כי במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות, אותרו באמצעות תהליך ריצוף, 3 מקרים עם הוריאנט הניו יורקי, כולם בני משפחה אחת. בנוסף, אותרו 2 מקרים, בתהליך ריצוף של הוריאנט 1.525, שמקורו באפריקה ומצוי בריצופים באנגליה, ארה"ב ניגריה וירדן.

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר השבוע בישיבת קבינט הקורונה כי "ישנה תופעה של מחלימים שנדבקים מחדש, אבל בינתיים היא לא רחבה".

לפי נתוני משרד הבריאות שמתפרסמים הבוקר ב'ידיעות אחרונות', עד כה נמצאו בישראל 885 בני אדם, שנדבקו בקורונה - לפחות 90 ימים לאחר שהחלימו, וזאת מתוך למעלה מ-736 אלף מחלימים. המדובר ב-0.12% מהמחלימים שנדבקו בשנית בנגיף.

במשרד הבריאות טוענים כי ייתכן וחלקם מהמחלימים שנדבקו בשנית, נדבקו בזן שונה או שבפעם הראשונה הוגדרו כחיוביים על סמך תוצאה שגויה בבדיקת הקורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר