אנטישמיות ודו-פרצופיות

"האג שמאג": התגובות על פתיחת החקירה

שעה קלה לאחר שיצאה ההודעה הרשמית על פתיחת החקירה נגד "פשעי ישראל", מרבית הפוליטיקאים תוקפים את ההחלטה הזו ומכנים אותה אנטישמית ושערורייתית (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
בית הדין בהאג (צילום: שאטרסטוק)

הודעתו היום (רביעי) של בית הדין הפלילי הבין לאומי בהאג, כי החליט לפתוח בחקירת חשד ל"פשעי מלחמה של ישראל בשטחי הגדה המערבית", גוררת גינויים רבים, בעיקר בשל הדו פרצופיות של בית הדין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להחלטה ואמר: "ביה"ד המוטה בהאג קיבל החלטה שהיא תמצית האנטישמיות והצביעות. נלחם על האמת עד שנבטל ההחלטה השערורייתית".

דברי נתניהו על החלטת בית הדין (דוברות)

שר החוץ גבי אשכנזי אמר: "החלטת התובעת לפתוח בחקירה היא מעשה של פשיטת רגל מוסרית ומשפטית.

מדובר בהחלטה פוליטית של תובעת בשלהי כהונתה, וניסיון לקבוע סדרי עדיפויות למחליף שלה, שהופכים את בית הדין לכלי שרת בידי גורמים קיצונים ונותנים רוח גבית לארגוני טרור ולגופים אנטישמיים. העובדה שארגון הטרור הרצחני, חמאס, מברך על ההחלטה, מעידה יותר מכל על היותה חסרת כל תוקף מוסרי".

ישראל היא מדינה דמוקרטית בעלת מערכת משפטית עצמאית ואפקטיבית, שבכלל אינה חברה בבית הדין. ההחלטה לפתוח בחקירה נגד ישראל היא חריגה מהמנדט של בית הדין, ובזבוז משאבי הקהילה הבינ"ל ע"י מוסד מוטה שאיבד כל לגיטימציה, ופועל כגוף פוליטי ולא שיפוטי".

"אנחנו קוראים למדינות הרואות חשיבות בשמירה על מערכת המשפט הבינ"ל מפני פוליטיזציה לדחות את החלטת התובעת ולא לשתף איתה פעולה".

מנגד, יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, הגיב באופן שונה ואמר: "המשך הבנייה בהתנחלויות ואיומי הסיפוח מסבכים את ישראל והופכים אותה לנאשמת בפשעי מלחמה"

"ההתנחלויות והימין גוררים את ישראל להאג. המשך הבנייה בהתנחלויות ואיומי הסיפוח מסבכים את ישראל והופכים אותה לנאשמת בפשעי מלחמה. ישראל חייבת ממשלה שתפסיק את הבנייה בהתנחלויות ותניע מחדש תהליך שלום עם הפלסטינים. ללא קידום תהליך שלום, ראשי המדינה עלולים להיות חשופים להליכים משפטיים, ובעיקר יפגעו באינטרס הישראלי המרכזי: פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני על בסיס חזון שתי המדינות".

גדעון סער אמר בתגובה להחלטת בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג: "החלטת בית-הדין הפלילי הבינלאומי בהאג - היא החלטה בזויה. החלטה לחקור את הצבא המוסרי ביותר בעולם של המדינה המאויימת ביותר בעולם היא מעוותת מוסרית. ממשלה בראשותי תעבוד עם בנות בריתנו בעולם ובראשן ארה״ב כדי להגן על צה״ל, מפקדיו ולוחמיו ולמנוע פוליטיזציה של המשפט הבינלאומי".

יו"ר ימינה נפתלי בנט הגיב על ההחלטה: "בית הדין בהאג הוא ארגון שטבול באנטישמיות. ביטחון ונצח ישראל מעל הכל, ההחלטה שלהם לפתוח בחקירה נגד מדינת ישראל, בזמן שאנחנו נלחמים פה על קיום המדינה היהודית בארץ ישראל, היא פארסה".

דברי בנט על החלטת בית הדין (דוברות)

"אנחנו לא נתן לזה לעצור אותנו או את חיילי צה"ל או את מפקדיו מלהגן על ביטחון אזרחי מדינת ישראל. ביטחון ונצח ישראל מעל הכל".

אביגדור ליברמן על ההחלטה של בית הדין בהאג: "החלטה הזויה של בית הדין בהאג, שזועקת צביעות ואנטישמיות. משחק מכור מראש. במקום לחקור את מעשיו של אסאד בסוריה או חמאס בעזה מערערים על זכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה".

ב'ימינה' הגיבו כך: "בית הדין בהאג הוא גוף אנטישמי וטבול בשנאת ישראל שמעודד את הטרור במקום להילחם בו. החלטתו לפתוח בחקירה נגד מדינת ישראל מבזה אפילו את מעט הכבוד שעוד נותר למוסד זה. בזמן שאויבנו יורים טילים, מניחים מטענים, דוקרים ורוצחים ישראלים כחיות אדם, בית הדין מחליט לחקור את ישראל במקום את רוצחי הילדים ושולחי המתאבדים".

"צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם וימשיך להיות כזה. שום פייק חקירה לא תימנע ממדינת ישראל להגן על אזרחיה".

יו"ר עוצמה יהודית עו"ד איתמר בן גביר מסר: "תגובה ציונית הולמת להחלטה האנטישמית של האג תהיה להעמיד לדין בישראל את בכירי הרש"פ בגין פשעי מלחמה ולהחיל ריבונות ישראלית מלאה על שטחי יהודה ושומרון - אך זה יוכל לקרות רק אם תקום ממשלת ימין חזקה, שתפעל על פי האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל ולא על פי גחמות של פרקליטים אנטישמים שרוצים רק ברעתה של מדינת ישראל ותו לא".

מועצת יש''ע הגיבה להודעה ואמרה: "בית הדין בהאג הוכיח היום שאין לו שום רצון להביא צדק, אלא להלך אימים על מדינת ישראל. ההתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן היא חוקית וכל יישוב שנמצא בשטחה עומד בכל התקנות".

"האנטישמיות שמובילה את בית המשפט הבינלאומי בהאג, היא עוד חלק בשרשרת ארוכה של מעשיות שרחוקות מהמציאות. אנו ממליצים לשופטים במגדל השן לרדת לכאן, לראות את חייהם של המתיישבים ושל הפלסטינים ולהבין עד כמה ההתיישבות הועילה לחיי השגרה של האוכלוסייה הערבית".

ח"כ מתן כהנא על החלטת בית הדין בהאג: "האג שמאג. ההחלטה האנטישמית של בית הדין בהאג לא תשנה את העובדה שצה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם. בהאג ימשיכו לפעול נגד דמוקרטיות ולהעלים עין מפשעים נגד האנושות שמבצעות דיקטטורות. עם ישראל תמיד ניצח את האנטישמיות. גם את זו המחופשת ננצח".

פרופ' שמעון שטרית, מחזיק הקתדרה למשפט ציבורי ובינלאומי, באוניברסיטה העברית בירושלים, אמר: "זוהי החלטה פוליטית וצינית של בית הדין, שאין לה כל בסיס משפטי בינלאומי. מבחינת המשפט הבינלאומי אין לבית הדין סמכות על שטחי יהודה שומרון ועזה שכן הם אינם מהווים מדינה, למרות דעת הרוב בבית הדין".

"זאת ועוד - מדינת ישראל אינה חברה בבית הדין הזה ואינה מכירה בסמכותו. על כן על מדינת ישראל לא לשתף פעולה עם הארגון המקבל החלטות נגד ישראל, בשעה שתושבי ישראל הם אלה הנפגעים כל שנה מפעולות טירור מהן נהרגו במהלך השנים אלפי אנשים".

מ'עדאלה '– המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל נמסר: "ההחלטה מאשרת את שאנו טוענים לאורך שנים, כי קיים חשד ממשי וכבד לביצועם של פשעי מלחמה חמורים על ידי ישראל. לצד פשע ההתנחלויות, הצבא הישראלי פועל בניגוד לכל הנורמות של המשפט הבינלאומי ומפר באופן שיטתי את דיני הלחימה במיוחד כאשר הוא פוגע ללא הבחנה באוכלוסייה אזרחית. הפטור הגורף מענישה וסירובה המתמשך של ישראל לקיים חקירות אפקטיביות וממשיות בכל המקרים שהובאו בפני מערכות החוק הישראליות, כולל על ידי מרכז עדאלה, מוכיחים כי הצעד הזה הוא מתבקש והכרחי."

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמריאמר: "קורא לממשלה להחיל מיידית את החוק הישראלי ביו"ש באופן חד צדדי. הגיע הזמן לומר בקול ברור, אין עם כובש בארצו, אנו חזרנו לנחלת אבותינו אחרי 2000 שנות גלות, המקום הזה מעולם לא היה שייך למדינה אחרת, והכיבוש היחיד נעשה ע"י ירדן ב1948, כיבוש שלא הוכר מעולם וחזר אלינו ב1967 עם חזרתנו לארץ התנ"ך."

'הציונות הדתית' בתגובה להחלטת בית הדין בהאג: "שוב החלטה של פוליטיקאים בגלימות. שום החלטה אנטישמית לא תצליח לנתק את הקשר היהודי וההיסטורי של עם ישראל לאדמתו בכל מרחבי ישראל וביהודה ושומרון בפרט. בעז"ה אחרי הבחירות נקים ממשלת ימין אמיתית שתמשיך לדאוג שיהודים יתיישבו ביו״ש כפי שעשו אלפי שנים. על אפם וחמתם של שונאי ישראל נסדיר את ההתיישבות הצעירה ונחיל ריבונות ואף חקירה אנטישמית לא תמנע זאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר