טור דעה

משה גפני, אל תחרים את חדשות 12 // ישי כהן

ח"כ משה גפני צריך להתייצב בוועידת 'חדשות 12', ודווקא שם להעביר לצופה החילוני את המסר החרדי ולהפריך את הכזבים וההסתה • פרשן 'כיכר השבת', ישי כהן, בטור דעה (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

בתחילת החודש התארח יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני, לריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת'. בסיומו, כשיצאנו מהאולפן, אנשי המערכת ניגשו ואמרו: "זה אחד הראיונות המרתקים שהיו פה, היינו מרותקים". עניתי להם בחיוך: "לא חכם לומר 'מרתק' על ריאיון עם גפני, כל שיחה איתו - מרתקת".

משה גפני, הוא אחד מדובריה המרכזיים של היהדות החרדית. רהוט, חד ומשכנע. כזה שלא חושש משאלות קשות ולא פוחד מהתמודדות. הוא יודע להתמודד עם כולם - וגם כשהוא בוחר לא לענות, הוא ידאג שידעו זאת. כזה הוא גפני. לא סתם הוא מרואיין מבוקש כמעט בכל כלי תקשורת בישראל, חרדי ושאינו.

היהדות החרדית מתמודדת בשנה האחרונה עם גל הסתה מכוער, גל שנראה כמנוהל היטב ומכוון מטרה. להפוך את החרדים לאשמים בקורונה, להסית נגדם. גם כשהחרדים עם מקדם ההדבקה הנמוך ביותר בישראל, מחפשים סיבה אחרת להעמיק את השסע ולתקוף את החרדים. בסוף השבוע שעבר היתה זו ועדת החריגים במשרד התחבורה.

כזכור, העיתונאי אילן לוקאץ' פרסם "פייק תחקיר" שקבע כי רוב הטסים בטיסות החילוץ הם בני המגזר החרדי. לא פחות. ימים ארוכים של הסתה כנגד הציבור החרדי ונציגיו. למרות שהתחקיר לא הציג ולו בדל ראייה אחד לטענות. כלום. העיתונאי קלמן ליבסקינד עקב אחר כל שלב ב"תחקיר" והגיע למסקנה חד משמעית: "תחקיר 'אולפן שישי' על ועדת החריגים אינו אלא קמפיין אנטי-חרדי". בניגוד ללוקאץ', ליבסקינד נימק את דבריו.

משה גפני בריאיון באולפן 'כיכר השבת'

מאז פרסום ה"תחקיר" עלו טענות רבות ומוצדקות נגד חדשות 12, גוף התקשורת הגדול והמשפיע, שהעניק במה לשקרים נגד המגזר החרדי. אפילו העיתונאי יאיר שרקי, איש חדשות 12, הודה שלא אהב את התחקיר. בשידור באולפן הוא נמנע מלבקר את לוקאץ', לאחר מכן הסביר: "לא חושב שזה סוד גדול, גם למי שצפה הערב בחמש עם רפי רשף, שלא אהבתי את הכתבה באולפן שישי. לא פחד מצמית מחבריי לאולפן או בקונטרול מנע ממני לפרט, אלא העיקרון הנשכח של קולגיאליות ונימוס".

ביממה האחרונה החלו עיתונאים מהימין לקרוא לח"כ משה גפני להחרים את ועידת המשפיעים של 'חדשות 12', שתערך בשבוע הבא, אחריהם נגררו גם כמה עיתונאים חרדים. במבט ראשון, הטענה שלהם נשמעת צודקת. אין סיבה שנשתף פעולה עם ערוץ שהעניק במה לשקרים נגדנו. "כמה דליים של טינוף ערוץ 12 צריך לשפוך על הציבור שאתה מייצג כדי שתודיע שאתה לא מגיע לועידה שהוא מארגן?", כתב העיתונאי שמעון ריקלין.

הדברים נאמרים לאחר שסיעת 'יהדות התורה' פרסמה אמש הודעה חריגה לפיה "הסיעה תנתק קשר עם כתבים וגופי תקשורת המפרסמים ''תחקירים'' שקריים ומוטים נגד הציבור החרדי".

אך למרות זאת, צריך לומר ביושר, בעידן הנוכחי, לא ניתן באמת להחרים כלי תקשורת, בטח כלי תקשורת חזק ומשפיע. אפילו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המרבה לתקוף את 'חדשות 12', בנו יאיר אף מכנה אותם 'אל ג'זירה', התארח לריאיון מקיף עם יונית לוי.

מתוך ה"תחקיר" של אילן לוקאץ' (צילום מסך: חדשות 12)

בימינו, מי שמחרים כלי תקשורת הוא הראשון להפסיד, גם אם זה מעיק לעורכים והמגישים. בסוף כל אחד, בטח פוליטיקאי, מבקש להעביר את המסר שלו לציבור. בידי התקשורת יש כוח גדול וצריך לנצל אותו.

קל וחומר כשמדובר בנציג ציבור חרדי, בטח בשנה האחרונה. הצופה התמים היושב מול מסך הטלוויזיה וצופה בשלל השקרים והפייק ניוז נגד המגזר החרדי לא תמיד מבין שמדובר בפייק. לא בכדי יו"ר ש"ס, אריה דרעי, מרבה להתראיין בתקשורת הכללית ולהציג את העמדה החרדית.

משה גפני צריך להתייצב בוועידת המשפיעים של 'חדשות 12', ועידה המשודרת בערוץ, ודווקא שם להעביר לצופה החילוני את המסרים החרדיים. לענות לטענות הכוזבות, להפריך את השקרים, להשמיע את קולנו. יש לו את הכושר לשכנע למה מדובר בשקרים. אסור לנו להשאיר את הדיווחים בערוץ ללא תשובה חרדית. את המלחמות מול התקשורת מכירים בעולם הברנז'ה, אך מה לעשות שרוב הצופים לא נמצאים בבועת הטוויטר.

יתרה מזאת, אולי אריה דרעי ויעקב ליצמן לא צריכים להשאיר את גפני לבדו במערכה, הם צריכים להשתתף גם הם ולהעביר את המסר החרדי, את האמת שלהם, לציבור הישראלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר