הורחקו מהעבודות

הפגינו עם ילדיהם נגד הרכבת הקלה ושוחררו למעצר בית

שני מפגינים הגיעו אתמול למתחם עבודות הרכבת הקלה ברחוב בר אילן בירושלים, להפגנה יחד עם ילדיהם הקטנים. הם נעצרו והיום בית המשפט שחרר אותם למעצר בית מלא עד יום שני (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
שוטרים באזור העבודות. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המחאה של הקיצוניים נגד עבודות הרכבת הקלה ברחוב בר אילן בירושלים, נמשכות כמעט מדי יום. אתמול (רביעי) הגיעו שני מפגינים למתחם העבודות, להפגנה יחד עם ילדיהם הקטנים.

השוטרים שהוזעקו למקום עצרו את השניים - יחד עם הילדים, והם הועברו לתחנת המשטרה, לשם הגיעה המשפחה, כדי לקחת את הילדים. בבוקר, הובאו השניים בפני בית המשפט לדיון בבקשת המשטרה לשחררם בתנאים.

במהלך הדיון, הציג נציג המשטרה בפני ביהמ"ש שני סרטונים, וסיפר כי "הם נעצרו לאחר שאתמול השתתפו במחאות בלתי חוקיות כנגד עבודות הרכבת הקלה אשר אמורה לעבור באזור בר אילן ואזור רחוב ירמיהו בירושלים". לדבריו, שני העצורים "הפעילו התנגדות פסיבית, לא אקטיבית, אך הם חסמו כלי עבודה, היה בזבוז זמן, כסף ומשאבים של כל הגורמים".

נציג המשטרה סיפר כי בהתייעצות עם הפרקליטות הם ביקשו לשחרר למעצר בית בתנאים.

פרקליטם של העצורים, עו"ד רועי פוליטי, אמר בדיון כי "מדובר באירוע בו לא הייתה אלימות ולא היה צפי, אלא פעולת מחאה, הלגיטימציה הייתה להתווכח. הדחפור היה דומם, לא שעצרו אותו בזמן עבודה. זה לגיטימי. אף מפגין בבלפור לא נעצר, והרבה הביאו ילדים והייתה שם אלימות קשה לאור המקרים".

באשר לעצור השני, הוא ציין כי הילד שהיה איתו כלל לא שלו, "הוא של מישהו שהיה שם עם ילד ויצא מהמתחם וביקש לשים עליו עין". הוא הוסיף ואמר כי "להבדיל ממקרים אחרים, הילדים לא הובאו לשם כחומה אנושית".

"לכן אני חושב שאין שום תכלית למעצר בית. מה זה נותן?", תהה עו"ד פוליטי, "מדובר על שכונות שגרים בהם. אני חושב שצריך להסתפק בהרחקה מהמקומות שמצוינים בבקשה, בצורה מוגבלת".

שופט בית משפט השלום בירושלים, אלעד לנג, הכריע בסופו של דיון כי הם ישוחררו למעצר בית מלא עד ליום שני הקרוב - ולא בשכונות בית ישראל, מאה שערים והבוכרים.

הוא ציין כי הם חשודים "בביצוע עבירה של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, הזנחת מושגח והתנהגות העלולה להפר שלום הציבור". הוא כתב בהחלטתו כי "מהחומרים עולה כי המשיבים התיישבו יחד עם עגלה בה היה מצוי באותו רגע תינוק בגיל רך, אל מול טרקטור אשר ביצע עבודות בקו הרכבת הקלה באזור מגוריהם. רק בהתערבות של כוחות המשטרה התפנו המשיבים מהמקום. מכאן, כי קיים חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות למשיבים".

בין התנאים לשחרור: התייצבות לחקירה ולמשפט, מעצר בית מלא, כאמור, והרחקה למשך שלושה חודשים מרחוב בר אילן, רחוב ירמיהו, תוואי הרכבת הקלה, כיכר השבת ומשרדי חברת מוריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר