צפו בזירת האסון

אמם של שלושת הפעוטות שנשרפו: "הם היו כלואים"

"לקח עשר דקות עד שהצליחו לחלץ אותם, הם היו כלואים", מתארת אמם של הילדים, בני השנה, שלוש וארבע, שנספו משאיפת עשן בשריפה שפרצה בביתם (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הילדים שנספו (באדיבות המשפחה)

האסון בנגב: אמם של הילדים שנשרפו היום (חמישי) למוות, אבראר, חאלד ולילא, ממשפחת אבו סבית, מתארת את רגעי הטרגדיה הנוראה, בה נגדעו חייהם של שלושת ילדיה הקטנים.

כזכור, מוקדם יותר היום נפטרו שלושה אחים מהישוב חורה, לאחר שנפגעו משאיפת עשן בשריפה גדולה שפרצה בביתם. ראש המועצה דיווח, כי הם נחנקו מהעשן בעת שהשטיח שתחת מיטותיהם נשרף.

צוות של מד"א ביצע בהם פעולות החייאה והעביר אותם לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נקבע מותם, ובכבאות והצלה עדכנו כי אירוע השריפה משום מה כלל לא דווח לכוחות.

אמם של הילדים, בני השנה, שלוש וארבע, סיפרה לאחר מכן: "הם היו כלואים, לקח עשר דקות עד שהצליחו לחלץ אותם"

ראש המועצה, חאבס אל-עטאנה, אמר בריאיון ל'כאן רשת ב': "האבא והאמא הם הורים צעירים. אני חושב שאין להם עוד ילדים. בכל מקרה, מצבם הנפשי עכשיו קשה מאוד".

"יש אירועים דומים, החוזרים על עצמם מדי פעם בחורף, בגלל דרכי החימום ביישובים הבדואים", הסביר. "אלה לא בתים, אלא כמו צריפים. אין תשתיות וכבישים, ואין חשמל מסודר בבתים. אנשים גרים ביישוב יותר מ-20 שנה בתנאים של מחנה פליטים. הם לא מקבלים שירות".

החוקרים, בזירת האסון (צילום: דוברות המשטרה)

מהמשטרה נמסר לפני זמן קצר, כי חוקרי תחנת העיירות וחוקרי מעבדת הצתות של מערך הזיהוי הפלילי, בשיתוף חוקר שריפות של כבאות והצלה מחוז דרום, סיימו את פעולותיהם הראשוניות בזירת השריפה.

"שלושת הילדים המנוחים הועברו לבדיקה במכון לרפואה משפטית, וחקירת המקרה נמשכת, בשיתוף כבאות והצלה לישראל", נמסר עוד מהמשטרה.

נציב כבאות והצלה, שביקר בבית משפחת אבו סבית, הביע תנחומיו למשפחה על האסון הכבד שפקד אותה, וציין כי חוקרי השריפות הפועלים במקום שללו כל אפשרות של כשל חשמלי או שימוש בתנור חימום כגורם אפשרי לפרוץ השריפה.

"מממצאים שהתגלו בזירת האירוע, יש לנו כבר כיוונים לסיבה לפרוץ השריפה, ואנו מחכים לתוצאות המעבדה", הפתיע רב טפסר דדי שמחי.

צפו בזירת האסון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר