'קפיץ דרוך'

צה"ל נערך בתרגיל מיוחד ללחימה בתוך עזה

השתלמות מיוחדת של פיקוד הדרום תאפשר למפקדים ללמוד היטב את זירת הלחימה בשטח רצועת עזה, ההתמודדות עם המנהרות התת קרקעיות והלוחמה בשטח בנוי ועמוס (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

בשנה האחרונה, פיקוד הדרום ואוגדה 162 הובילו תהליך לשיפור המוכנות למערכה מול ארגוני הטרור ברצועת עזה, כחלק מהתהליך, אובחנו מאפייני הלחימה ברצועה, ונעשו מגוון אימונים בהתאמה אל מאפיינים אלו, ונקודת השיא בתהליך הינה השתלמות 'קפיץ דרוך' שנערכה השבוע ודימתה את הלחימה בעזה.

על פי אתר צה"ל, ניתוח זירת הלחימה העזתית גורס כי עיקר הלחימה ברצועת עזה היא בשטח בנוי וצפוף, בניינים רבי קומות לצד תשתיות תת קרקעיות, השטח רווי מטענים, מלכודים ומכשולים המהווים מרכיב משמעותי במאמץ ההגנה של האויב, ברוב שלבי הלחימה האויב ינוע במרחב התת קרקעי ויש לו יכולת גבוהה לעבור מיעד ליעד וממרחב למרחב.

בהתאם, "הדרישה מכוחותינו היא ללחימה תחבולנית ברמה הגבוהה ביותר", כמו כן, הלחימה תתנהל בנוכחות אוכלוסייה אזרחית, בלתי מעורבת, ברוב שלבי הלחימה.

בשנה האחרונה, למרות הקורונה, ביצעה אוגדה 162 שתי תקופות אימון עצימות המותאמות לגזרה הצפונית והדרומית, במסגרת לבנות האימון ביצעו החטיבות והגדודים תרגילים מרמת הפרט, ועד רמת החטיבה כאשר המופעים המרכזיים היו, 'תרח"טים' סימולטיביים לחטיבת גבעתי וחטיבה 401, בחני רף פצ"ן ותרגול האוגדה כחלק מהתרגיל הרב מערכי "חץ קטלני", בשלושה וחצי החודשים האחרונים, נמצאת האוגדה בתקופת אימון המותאמת למתווה הדרומי.

בשנה החולפת, נכתבה תפיסת האימונים האוגדתית המתמקדת בשיטות ליצירת אימון שמדמה באופן מדויק את שדה הקרב ואת האויב המצוי בו בהתאם לתרחישים המבצעיים המחמירים ביותר.

'קפיץ דרוך' הינה השתלמות פיקודית של פיקוד הדרום, אשר מהווה שיא בתהליך המוכנות של צה"ל למערכה ברצועת עזה. מטרת ההשתלמות היא לשפר את כשירות המפקדים ולהשחיז את הקצה המבצעי של החטיבות המתמרנות, כל זאת בהתאם לטכניקות הלחימה המותאמות לחזית הדרומית ולארגון הטרור חמאס.

במסגרת ההשתלמות המפקדים מעמיקים בהיכרות עם ארבעת יכולות הליבה של חמאס: מערכי פיקוד ושליטה (פו"ש), ירי תלול מסלול (תמ"ס), מערכים תת קרקעיים (תת"ק) - כלומר המנהרות ועתודה.

הכוחות ישפרו את השליטה בטכניקת התקפה על הפאתים תוך מתן דגש על צימוד מודיעין-אש-תמרון, קרב משולב התקפה בגזרה צפופה ומרחב רווי מטענים, כמו כן, המפקדים מעמיקים בטכניקת כיבוש מרחב מורכב והתמודדות עם אתגרים שונים המאפיינים את המרחב הדרומי כגון בניינים רבי קומות, אוכלוסייה אזרחית ותת קרקע.

המפקדים יעברו הכשרה שכוללת כניסה לעומק לחשיבה של חמאס כשהם צריכים לדמות את עצמם במקומו בשטח צפוף ורב קומות. הם יכירו היטב את היכולות של חמאס מבחינת הציוד והתשתיות ויצפו בטכניקות שונות לפעולה באזורים כאלה תוך כדי שמירה על פגיעה בחפים מפשע ושמירה על הכוחות בצורה הטובה ביותר.

במקביל, ביום רביעי שעבר השלים צה"ל באופן סופי את בניית המכשול התת קרקעי ברצועת עזה שחפור עשרות מטרים מתחת לאדמה. המכשול שבנה צה"ל מעל הקרקע הושלם ב-81% ונותרו כמה מקטעים כדי לסיים את בנייתו. מטרתו הפחתה משמעותית של סיכויי החמאס לבנות מנהרות טרור לשטח ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר