"עירנות המאבטחים מנעה אסון"

צרפת: חמוש בסכין ניסה לחדור לבית הספר היהודי - ונעצר

גבר כבן 60 נעצר לאחר שניסה לחדור לבית הספר היהודי "יבנה" במרסיי שבצרפת - כשהוא חמוש בסכין. רבה של מרסיי ל'כיכר': "הקהילה היהודית ממשיכה באורח החיים כרגיל"; רגע המעצר (עולם)

(צילום: הקהילה היהודית מרסיי)

גבר כבן 60 נעצר הבוקר (שישי) לאחר שניסה לחדור לבית הספר היהודי "יבנה" במרסיי שבצרפת, כשהוא חמוש בסכין. המאבטחים של בית הספר מנעו את כניסת החשוד והוא נעצר על-ידי המשטרה המקומית, ליד מכולת כשרה, בסמוך. בתיעוד מהזירה ניתן לראות את רגעי ההשתלטות על החשוד.

האירוע התרחש מעט לאחר השעה 08:00 בבוקר, שעון צרפת, כאשר החשוד יצא מרכבו כשעל ראשו מגבת ובידו הסכין. הוא התקרב לבית הספר היהודי, התלמידים - הסתגרו בכיתות באותו הזמן.

המאבטחים של בית הספר מנעו את כניסתו וכאמור הוא נעצר כעבור זמן קצר. לא דווח על נפגעים באירוע. המשטרה המקומית והיחידה למניעת פשיעה בצרפת, פתחו בחקירת המקרה. בנתיים, המשטרה הגבירה את נוכחותה באזור המוסדות היהודיים.

(צילום: הקהילה היהודית מרסיי)

רבה של מרסיי וחבר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה', הגאון רבי ראובן אוחנה, אומר ל'כיכר השבת' כי הקהילה היהודית ממשיכה באורח החיים כרגיל. גם במתחם בית הספר שמולו נתפס החשוד עם הסכין יתקיימו התפילות כסדרן על פי ההנחיות השגרתיות הביטחוניות והבריאותיות.

"החשוד עם הסכין הגיע למרכול שמול בית הספר עם סכין", מספר הרב, "מאבטחי ביה"ס תפסו אותו והזעיקו את המשטרה. ביה"ס נסגר מיידית והתלמידים נשארו בכיתות. החשוד לא קרא קריאות מסוימות ולא ברור עדיין המניע. יתכן גם שהיה שיכור. הכל עדיין בחקירה והמשטרה עדיין לא מסרה מה הרקע".

לדברי הרב, "הקהילה היהודית במקום נמצאת הרחק ממרכז העיר. זו קהילה גדולה ומגובשת שלה 3 בתי ספר ושירותי דת ענפים". הוא מוסיף לסיום כי "אני מודה לבורא עולם ושלוחיו המאבטחים שעירונתם מנעה אסון חלילה ולכוחות הביטחון שפעלו במהירות. ומקוים שיתברר שאין כאן פעולת טרור חלילה. שבת שלום על כל עם ישראל".

יו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז'י) הרצוג אמר כי "האנטישמיות והסכנה לחיי יהודים לא הסתיימו עם תחילתה של מגפת הקורונה ששיתקה את העולם. הפיגוע היום בעיר מרסיי בצרפת הוא נורת אזהרה לאנטישמיות שרוחשת מתחת לפני השטח ורק ממתינה להתפרץ עם תום מגפת הקורונה ומגבלות התנועה במדינות העולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר