מאחורי הקלעים

כיצד נולד סרטון הכלבים של 'יהדות התורה'?

השבוע, התחוללה סערה סביב סרטון הכלבים שהוציאה 'יהדות התורה', בעקבות פסיקת הבג"צ להכיר ב"מתגיירים" רפורמים. אריה זיסמן חושף את מאחורי הקלעים של הסרטון (אקטואליה)

אחד הכלבים בסרטון (צילום: מתוך הסרטון של 'יהדות התורה')

השבוע, התחוללה סערה במערכת הפוליטית, סביב סרטון בחירות שהוציאה 'יהדות התורה', בעקבות פסיקת הבג"צ השערורייתית להכיר ב"מתגיירים" רפורמים.

הסרטון, שעסק בבר מצווה לכלבים שעורכים הרפורמים, עורר סערה ואף הוסר מהפייסבוק, בטענה כי מדובר ב"פגיעה בחיי הקהילה שצריך לשים לה סוף".

הבוקר (שישי) חושף אריה זיסמן, עורך החדשות של 'יתד נאמן' וחבר מטה ההסברה של 'יהדות התורה', על מאחורי הקלעים של הפקת הסרטון, בטורו 'מקור נאמן' בעיתון.

"במטה ההסברה של דגל התורה נערכה מיד למחרת בבוקר ישיבה, בה הוחלט לערוך סרטון הסברה קצר על מנת להגחיך את "הגיור" הרפורמי ולהראות שאינו שווה מאומה", מספר זיסמן.

הסרטון שעורר סערה

זיסמן מוסיף וכותב כי "אחד המשתתפים הזכיר את הכתבה ששודרה בתקשורת לפני כמה שנים על טקס "בארק מצווה" (כך הם קוראים לזה) של הרפורמים, בו הם עורכים חגיגה לכלבים שלהם בהגיעם לגיל 13. "באופן זה נראה את המציאות שהם חיים איתה. נציג את הטקס ובהקשר הזה כלבים עם כיפה, להדגיש את האבסורד". התמונות אותרו ונמצאו, וכן הכלב עם הכיפה.

"עד מהרה הוכן סרטון הסברה והוא הופץ בתקשורת. המטרה כאמור הייתה ברורה: הרפורמים משווים את הכלבים לבני אדם ועורכים להם חגיגות בהתאם. כך בדיוק נראה גם הגיור שלהם. בדיחה על ארבע".

אלא שכצפוי, התגובות לא איחרו לבוא. "הראשון שקפץ היה יאיר לפיד, שהוכיח שוב עד כמה הוא חסר הבנת הנקרא", כותב זיסמן, "לפיד האשים את יוצרי הסרטון בהשוואת רפורמים לכלבים, ונתן את הטון לתגובות דומות של כלי תקשורת שונים, שכלל לא התעמקו בסרטון".

"אבא שלי סיפר לי פעם שעל הפרלמנט בבודפשט היה שלט גדול: 'אין כניסה ליהודים וכלבים'", הגיב לפיד, "אנטישמים בכל הדורות תמיד השוו בין יהודים לכלבים. עכשיו יהדות התורה הצטרפה אליהם".

זיסמן, מצטט את העיתונאי ינון מגל, שנראה בסרטון כמי שמציג את אותו טקס "בארק מצווה", שהגיב ללפיד: "רפורמים עושים בר מצווה לכלבים. 'יהדות התורה' יוצאת נגד זה. ויאיר לפיד מצייץ שהם משווים יהודים לכלבים".

לסיום, כותב אריה זיסמן כי "הדבר לא הפריע כאמור לכלי התקשורת להמשיך ולהדהד את המסר של לפיד, כאילו יהדות התורה השוותה כלבים לרפורמים. רק מעטים (דוגמת עמית סגל) היו הוגנים להסביר כי מדובר בקטע המתייחס ל'טקס הזוי של בר מצווה רפורמית לכלבים'. אולם מדובר היה בקול בודד שלא הצליח להדהד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר