"יצא עלי רפש"

בני גנץ: מבואס שלא החלפתי את נתניהו

יו"ר 'כחול לבן', בני גנץ, התייחס בשיחה עם פעילים לאכזבה ממנו שנכנס לממשלת נתניהו: "רציתי להפסיק את הקרע החברתי ולא רציתי להשאיר לנתניהו את השליטה" (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בני גנץ (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

יו"ר 'כחול לבן', שר הביטחון בני גנץ, התייחס ביום שישי בשיחת זו עם פעילים לאכזבה ממנו שנכנס לממשלת נתניהו ואמר: "רציתי להפסיק את הקרע החברתי ולא רציתי להשאיר לנתניהו את השליטה במדינת ישראל".

לדבריו: "רציתי להפסיק את הקרע החברתי ולא רציתי להשאיר לנתניהו את השליטה במדינת ישראל. זה לא היה ויתור לנתניהו. לקחתי לו חצי ממשלה".

גנץ טען כי מספר שבועות אחרי הכניסה לממשלה, אמר לנתניהו שיש שני תחומים שבהם אני לא יסכים איתו ויפעל נגדו: "אמרתי לו שלא אסכים שיהיה סיפוח חד צדדי ולא אסכים לפגיעה במערכת המשפט. אלו שני תחומי טאבו שהצבתי לו. בתחומים אחרים, קיוויתי שנשתף פעולה לטובת אזרחי ישראל".

"אני מודאג ממה שקורה בדמוקרטיה הישראלית", הוסיף ראש הממשלה החליפי: "אמנם יש לנו בחירות חופשיות, אבל בכל מה שקשור לדמוקרטיה יש עוד רבדים- עצמאות מערכת המשפט היא צורך חיוני. נתניהו בגלל סיבות אישיות עושה דה לגיטימציה לבתי המשפט. אם אנחנו לא נהיה בממשלה, הוא ימנה את אוחנה לשר המשפטים, בן גביר יהיה יו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט ויפטר את היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה.

"אני יושב עם כל ראשי מערכת המשפט ואני אומר לכם שהם אנשים ישרי כפיים, שפועלים ללא משוא פנים ואני המלצתי להם גם להגדיל את החשיפה לפעילות שלהם".

לדבריו: "אני מבואס לא פחות מאחרים שרצו שאחליף את נתניהו, השקעתי בזה את כל כולי ואני פועל גם היום כדי להחליף אותו. אני מוכן לספוג כל מחיר אישי. הסיבה שיצא עלי רפש היא רק כי הייתי אלטרנטיבה וכולם רצו לחסל אותי פוליטית".

גנץ נשאל לגבי הטענה שהפגיעה הסביבתית של כתם הנפט היא פיגוע איראני ואמר: "זו קודם כל פגיעה סביבתית חמורה. בשלב זה, אי אפשר להוכיח מבחינה מודיעינית שזה היה פיגוע. אנחנו חוקרים את העניין הזה, אני לא מוציא מכלל אפשרות שזה נעשה בכוונה, אבל בשלב זה אי אפשר לקבוע שזה היה בכוונת מכוון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר