הפוליטיקאי שיכריע

התכנית: נפתלי בנט ראש ממשלה ראשון בממשלת מרכז-שמאל

יו"ר 'ימינה' הכריע כי לא יתן לתוצאות הבחירות הקרובות להוביל את ישראל לעוד בחירות, גם אם המחיר הוא השארת הליכוד באופוזיציה. בכירים בשמאל אמרו, כי יסכימו שיכהן ראשון כראש ממשלה ברוטציה (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

שבועיים וחצי לבחירות, ומצב הגושים הנוכחי מראה כי הסיכויים לבחירות בפעם החמישית גבוהים מהצפוי; מדיווחים בסוף השבוע עולה, כי אלו יימנעו, בהסכמת המרכז-שמאל ו'ימינה', כי בנט יכהן ראשון כראש ממשלה, תוך הותרת הליכוד באופוזיציה.

הפוליטיקאי שעתיד להכריע לאן תנשב הרוח בכנסת ה-24, הוא כידוע יו"ר 'ימינה' ח"כ נפתלי בנט, שנכון לעכשיו לא מוכן להצהיר פומבית לאיזו ממשלה יחבור: של נתניהו, או של לפיד וסער.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת, בנט הכריע לאחרונה כי יחבור למהלך שיוציא את נתניהו מ'בלפור', גם אם המחיר הוא ממשלה עם מפלגות מרכז-שמאל דוגמת יש עתיד והעבודה. בחדשות 12 פורסם, כי שר הביטחון לשעבר יסכים לקואליציה שלא תכלול את 'הליכוד', במידה וגוש נתניהו לא ישיג 61 מנדטים בלעדיו.

הפרשן עמית סגל פירט, אל קואליציה זו, שתוקם תחילה בהמלצת מפלגות השמאל, יוזמנו בשלב הבא החרדים, ש"ס ויהדות התורה, כמו גם 'הציונות הדתית', ואלו יחליפו את העבודה ומרצ.

בכירת 'ימינה' איילת שקד, בראיון ל'כיכר השבת' (ארכיון. ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

בדיווח אחר, בערוץ 13, האפשרות הופכת לממשית יותר: בכירים במרכז-שמאל מודים, כי נשקלת האפשרות להעניק ליו"ר 'ימינה' את הבכורה בממשלת רוטציה, למשך שנה.

מהליכוד נמסר, בתגובה צפויה: "‏אפילו התקשורת מודה: קול לבנט או גדעון יביא את לפיד להיות ראש ממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר