בצל התגברות האלימות

בעיית הונדליזם בשכונות הצפון מגיעה לבתי הרבנים

תושבי שכונות צפון ירושלים מבהירים כי הם תומכים בעבודות שישפרו את ההגעה בין שכונות ויפחיתו את הצפיפות באוטובוסים • גורמי חינוך התכנסו למציאת פתרונות (תחבורה, מקודם)

כיכר השבת | מקודם |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

תקופה ארוכה בה תושבי שכונות צפון ירושלים סובלים מאלימות מאורגנת כנגד סלילת פסי הרכבת בציר 'בר אילן' בירושלים. כזכור, בשבוע שעבר מעשי האלימות גברו, וכן ההפרעות לעבודות הקו שיביאו בסיומן לשיפור בתחבורה הציבורית לכלל תושבי ירושלים.

לתושבי השכונות נמאס מההפגנות האלימות המשתוללות בשכונות, והביקורת גוברת. תושבי השכונות ממשיכים ומדגישים כי הם תומכים בעבודות הנחוצות.

גורם המעורה בנושא אומר כי "העבודות יביאו לקיצור זמני הנסיעות בין השכונות בעיר, להפחתה משמעותית של בעיית הצפיפות הקשה בקווי האוטובוסים, ולשיפור משמעותי בכל הקשור לתנועה על הציר. כמו כן בסיומן, העבודות יגרמו להפחתה מידית בזיהום האוויר בשכונות שבהן מתגוררים מבוגרים רבים".

מיד לאחר חג הפורים, גורמים בוועדי השכונות, הכוללים רבנים ואישי ציבור, התכנסו לישיבה מיוחדת על מנת לבדוק דרכים להרחקת בני ובנות הנוער מאזורי ההתפרעויות. אחד מהגורמים המעורים מוסיף ואומר כי יחדדו את איסור ההשתתפות, אפילו רק בצפייה, על מנת לאפשר לעבודות הרכבת להמשיך. "לאחר מכן חידדו את החובה להישמע להוראות גדולי ישראל שאסרו באיסור חמור להשתתף בהפגנות אלו והביעו את כאבם נוכח החילול ה' שגורמים אותם גורמי שוליים תאבי פרעות". אומר הגורם.

על פי ניתוח הצרכים התחבורתיים של תושבי העיר שנערך בחודש שעבר עולה, כי הקווים החדשים יחוללו מהפך ביכולות ההתניידות בתוך העיר. למשל, על פי ניתוח הביקושים בציר נווה יעקב - בר אילן שהתנועה בו אורכת כ-40 דקות, המהירות תקוצר ביותר משליש.

בהתחשב בעובדה שפסגת זאב ושכונות נוספות בירושלים הולכות ומתחרדות, הבשורה היא אף גדולה יותר ויכולה להביא למהפך ביכולת ההתניידות בעיר, ולגרום לאנשים רבים לוותר על הנסיעה ברכב הפרטי, בשל היתרונות המובהקים של הרכבת, כמו בערים המתקדמות בעולם.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר