בצו איסור פרסום

כתב אישום נגד הצעירה שחצתה לסוריה

כתב אישום הוגש לפני זמן קצר, תחת צו איסור פרסום, נגד הצעירה, בת למשפחה ממודיעין עילית, שהוחזרה לישראל בעסקה סיבובית עם רוסיה, לאחר שחצתה את גבול סוריה (ביטחון)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הצעירה, באחד ממסעותיה (צילום: מתוך פייסבוק)

הצעירה שחצתה לפני כשבועיים את גבול ישראל-סוריה, ברמת הגולן, והוחזרה בעסקה חריגה במעורבות רוסיה, הואשמה לפני זמן קצר (ראשון) בבית משפט השלום בנצרת.

החזרתה לישראל של הצעירה, בת למשפחה ממודיעין עילית, עוררה כזכור גל שמועות, שהחל עם הכינוס המיוחד של ישיבת הממשלה בנושא, עליו הוטל תחילה איפול מלא.

בת ה-25, שאינה עומדת בקשר עם בני משפחתה החרדים, נהגה לטייל במקומות מסוכנים וניסתה יותר מפעם אחת לחצות את גבול ישראל, בין לכיוון לבנון ובין לרצועת עזה.

כשהצליחה, כאמור בגבול סוריה, בחרה ישראל לשחררה באמצעות עסקה סיבובית עם רוסיה - מנותני החסות לנשיא הסורי אסד - בכך שישראל שילמה על חיסונים לקורונה מתוצרתה, שהועברו לסורים.

נתניהו מודה לפוטין על העסקה (צילום: דוברות)

עם שובה לישראל, נחקרה הצעירה במתקני שירות הביטחון הכללי, בחשד שהעבירה מידע מסווג ושיתפה פעולה ברצון או בכפייה עם גורמים עוינים, אך חשד זה נשלל.

באשר לכתב האישום שבכל זאת הוגש נגדה היום, נמסר מפרקליטות המדינה, כי סעיפי האישום הם בגין יציאה שלא כדין, ניסיון ליציאה שלא כדין ועבירה על חוק הכניסה לישראל. "תוכן כתב האישום נמצא תחת צו איסור פרסום", הודגש.

בתגובה, מסרו עורכי הדין ענת יערי ואיאד עזאם, המייצגים את הצעירה מטעם הסניגוריה הציבורית: "בניגוד למקרי עבר בהם הייתה פגיעה בביטחון המדינה ולא הוגש כתב אישום נגד אנשים שחצו את הגבול, במקרה זה ברור לכל שהצעירה לא פגעה ולא הייתה לה כוונה לפגוע בביטחון המדינה".

"לכן תמוה מאוד שדווקא כנגד צעירה ללא עבר פלילי שמתמודדת עם רקע מורכב, בחרו להגיש כתב אישום. לאחר שנלמד את חומרי החקירה נשקול את המשך צעדינו המשפטיים", חתמו הפרקליטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר