צפו בתיעוד

מהומה בביתר: הפגנה נגד השכן "המלשין"

עשרות אנשים הגיעו לגבעה C בביתר עילית, על מנת להפגין ולהביע את מחאתם נגד אחד התושבים שמתגורר בשכונה, לאחר שאחד התושבים הלשין על בנייה לא חוקית (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

סערה בביתר עילית לאחר שהערב (ראשון), הגיעו כמה עשרות אנשים לגבעה C בעיר, על מנת להפגין ולהביע את מחאתם נגד אחד התושבים שמתגורר בשכונה, זאת לאחר מכתב חריף שיצא בימים האחרונים מטעם רבני בית הדין, בו יוצאים דייני בית הדין בחריפות נגד האיש, ואף מכנים אותו סרבן לדין תורה.

אחד התושבים בשכונה מספר בשיחה עם 'כיכר השבת', כי הרקע לבלגן הינו מאבק משפטי שמנהל אותו תושב נגד דיירים אחרים בשכונה שניסו לבנות יחידות דיור להשכרה, אך נתקלו בהתנגדותו החריפה, כאשר בנוסף נאבק האיש בקהילת חסידי אמשינוב שמתכננים להגיע ולהתגורר בשכונה ולהקים מבני דת עבור צרכי הקהילה.

עוד הוא מספר, כי התושב פנה לערכאות משפטיות, ואף למינהל שהוציא צווי הריסה, צעד שגרם לזעם רב בקרב החסידים שפנו לבית הדין בעיר.

במכתב שיצא מטעם בית הדין בימים האחרונים יוצאים הרבנים בחריפות נגד התושב, ואף מכנים אותו סרבן לדין, וכך הם כותבים.

"לאחר שבית הדין הזמין אתכם כבר שלש פעמים וסירבתם להופיע בבית הדין, או להודיע על בית דין אחר בעיר, בו אתם מוכנים לדון, וזאת באמתלאות שונות, הרי עליכם לדעת כי בזה הינכם נחשבים למסרבים לדין על כל המשתמע".

עוד כותבים הרבנים, כי " בעיקר, כפי שהובהר אלינו דבריכם החמורים והחצופים כנגד בית הדין והרבנים הדיינים של בית הדין, שזה דבר חמור מאד, ועל פי דין מי שמתחצף ומגנה את הרבנים של העיר דינו חמור מאד".

לסיום מדגישים הדיינים, כי "על הבאים להתגורר בעיר חרדית לקבל את הכללים של העיר, ולכבד את רבני העיר, ובפרט ככל שהם רוצים להיות חלק מהקהילה בעיר, ולהשתבץ במוסדות החינוך".

כאמור, הערב הגיעו כמה עשרות תושבים, בהם חסידי אמשינוב שקראו פרקי תהילים והשמיעו דברי מחאה מתחת לביתו של האיש.

המכתב שיצא מטעם בית הדין

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר