גזר דין מיקל

התקבלה גרסת זורק הספל על הילדה בבני ברק: לא בגלל 'צניעות'

המדינה שוקלת לערער על החלטת בית המשפט שאימץ את גרסתו של תושב בני ברק, שזרק ספל על ילדה שהרעישה בשבת סמוך לבית כנסת ופצע אותה, וגזר עליו עונש קל (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הילדה, אחרי פציעתה (צילומסך: מתוך פייסבוק)

בית משפט השלום בתל אביב קיבל את גרסתו של החרדי שפצע את הילדה בבני ברק, כי לא עשה זאת משום ש"לא היתה צנועה", וגזר עליו עונש קל יחסית, של עבודות למען הציבור ופיצוי כספי.

הסיפור שעשה הרבה כותרות לפני ארבע שנים, התרחש בשבת בצהרים, אז תושב העיר יצא מבית הכנסת בו שהה, וזרק ספל חרסינה לעבר הילדה עדן לוי שחלפה במקום עם חברותיה.

כתוצאה מכך נפצעה הילדה בת ה-11 בפניה, ולאחר השבת ניגשו הוריה לתחנת המשטרה והגישו תלונה, שבעקבותיה נפתחה חקירה והגבר נעצר.

האשמותיה של אם הילדה, בפוסט שפרסמה לאחר האירוע

בחקירתו התעקש העצור כי ביצע את המעשה החמור משום שהפריע לו הרעש שיצרו הילדות, וכי לא התכוון שהכלי יפגע, זאת בניגוד לטענת הילדה הפצועה שהרקע לזריקת הספל הוא שלא היתה לבושה בצניעות.

לאחרונה כאמור קיבל בית המשפט את גרסת הנאשם, כפי שהסבירה השופטת נועה תבור: "הנאשם לקח אחריות מלאה על המעשה והביע צער ובושה עליו. לא מדובר במעשה מתוכנן, אבל לא ניתן להתעלם מהנזק שנעשה לקטינה. השלכת הספל היא תגובה בלתי מידתית ושימוש בכלי בקלות דעת".

על מימוש העונש שגזרה, 250 שעות לתועלת הציבור, קנס בסך 500 שקלים ופיצוי בסך 5,000 שקלים, הגישה המדינה בקשה ל'עיכוב ביצוע', משום שהיא שוקלת לערער על כך. כך לפי חשיפת 'חדשות 12'

פרקליטו של הנאשם עו"ד עומר בללי, מסר ל'כיכר השבת': "התיק הזה החל בקול רעם גדול והסתיים בקול ענות חלושה. המדינה הסכימה עם טענותינו, שלא מדובר בתקיפה חמורה של ילדה, בגלל שלא הייתה צנועה, חרף טענותיה הראשונות של הילדה ואמה".

דבריו של עורך הדין (באדיבות המצלם)

"בפועל, היה מדובר באירוע מצער שעדיף שלא היה קורה אך לא הייתה תקיפה מכוונת. הנאשם השליך כוס לעבר חבורה של בנות אשר הרעישה בחוץ, מתוך ניסיון לגרום להן לחדול מלהקים רעש. הילדה נפגעה מרסיס כוס שנשברה ולא הייתה כוונה לפגוע בה. המדינה הסכימה עם טענותינו שהיה מדובר באירוע שלא היה מכוון, אלא טעות בשיקול הדעת".

עו"ד בללי סיכם בסיפוק: "בית המשפט איזן נכונה בין תוצאות המקרה לבין נסיבות המקרה ונסיבותיו האישיות של הנאשם. העונש שהוטל על ידי בית המשפט הוא נכון וצודק, וכזה שמשקף נכונה את הענישה הראויה וההולמת למקרה זה".

פרקליטו של הנאשם, עו"ד עומר בללי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר