'המבקר' • צפו

דוד שפירא חושף: כך התקבלנו לפרחי מיאמי

הזמר דוד שפירא, משיק את הסינגל המצליח שלו "אמא שלי" באולפן 'כיכר השבת', כשהוא מספר על תחילת דרכו המוזיקלית יחד עם אחיו מרדכי במקהלת פרחי מיאמי. צפו בראיון (המבקר)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: שימי דושינסקי, עריכה: דודי פלוג)

הזמר דוד (דובי) שפירא, מתארח באולפן 'כיכר השבת' לרגל יציאת הסינגל החדש שלו "אמא שלי" שיר לא שגרתי שנכתב לזכר חמותו ע"ה. שפירא מספר על תהליך הכתיבה והיצירה של השיר שזכה להצלחה רבה, "לקח לנו כמה שבועות לכתוב את השיר, רק כשהתחלנו הבנתי כמה זה קשה להכניס דמות של משהו לתוך שיר אחד".

שפירא, החל את דרכו בלהקת הילדים 'צליל וזמר' ולאחר מכן הוא הגיע אל המקום ששינה את חייו מבחינה מוזיקלית - 'פרחי מיאמי'. הוא מספר כיצד הוא ואחיו הזמר מרדכי שפירא, התקבלו ללהקת הילדים המצליחה וכיצד התמקחה אמו מול ירחמיאל ביגון. "אני הייתי בן 9 מרדכי היה בן 7, ירחמיאל רצה אותי אבל מרדכי היה קטן מידי בשבילו. אמא שלי אמרה לו או דוד ומרדכי או אף אחד מהם... וירחמיאל נכנע".

"אצל ירחמיאל הכל מאד מקצועי ומסודר ומה שלמדתי בשלוש השנים שהייתי במקהלה ילווה אותי לכל החיים מעבר לחוויה האדירה שהייתה לי כחבר בלהקה. הייתי בפעם הראשונה בארץ ישראל בסיבוב הופעות של פרחי מיאמי ועוד חוויות רבות שעברתי שם", מספר שפירא.

שפירא שעבר בשנים האחרונות להתגורר בישראל מספר על ההתלבטות של השירה בעברית, על המאמצים לשיר בעברית למרות המבטא הכבד והרצון לעשות את זה בצורה המקצועית ביותר תוך שמירה על רמה גבוהה, "איצי ואלי ישבו איתי ותיקנו כל מילה, זה לא היה קל וגם גרם לי להתפרץ בצחוק הרבה פעמים באמצע, אבל היה חשוב לי שאם אני פונה למאזינים הישראלים להביא להם עברית כמו שצריך".

שפירא הוציא כבר ארבעה סינגלים וכעת הוא החליט להתמקד בסיום יצירת אלבום הבכורה שלו.

צפו בראיון המלא:

לשירים המלאים בפינת המסננת:

עדי רן - הגואל המשיח

יוסף דניאל ובניו - ישתבח

שולי רנד - מחכים למשיח

לוחם השם - מהמלחמה הזו

פרידמן, וובר, לוין ושפירא - הרבה קולות שיר אחד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר