תיעוד

"חדש ומודרני": הכלא שיאכלס את העריקים

כלא 4 וכלא 6 המיתולוגיים סיימו את תפקידם לצמיתות, ובמקומם ייחנך בעוד 3 שבועות מתקן כליאה חדש בשם 'נווה צדק', שתוכנן ב"חשיבה מודרנית ועכשווית" • צפו (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
כלא נווה צדק (צילום: דובר צה"ל)

כלא 4 וכלא 6 המיתולוגיים, הקיימים עוד מתקופת שלטון המנדט על ישראל, אליהם בין היתר נשלחים עריקים חרדים מגיוס, ייסגרו ויתאחדו בכלא צבאי חדש בשם 'נווה צדק'.

בעוד כשלושה שבועות ייפתח בית הכלא החדש של צה"ל - "נווה צדק". והוא אמור לחולל מספר שינויים מהותיים,

המתחם החדש הוקם מחוץ לבסיס הצבאי "בית ליד". בכלא 22 מבנים המחולקים לשש פלוגות (חמש לגברים ואחת לנשים), כשכל מתחם מיועד לסוג שונה של עבירות, לפי מדרג שנקבע מראש, כלומר, מי שנדון על עבירה קלה לא יישב עם מי שנדון על עבירות קשות וכן להפך.

אם כלא 4 וכלא 6 יכלו לאכלס יחד עד 770 כלואים, הכלא החדש יכול להכיל עד 940 בו זמנית. במקום פועלים גם מרפאה דו-קומתית, מטבח מרכזי שמספק אוכל לכלל הפלוגות, מגורי סגל, מפקדה, בית כנסת, מבנה לביקור משפחות, מספרה ומבנה תעסוקה.

כל חלל עומד בתקן הנדרש בחוק - מרחב כליאה של 4.5 מטר לכלוא, כולל מקלחת ושירותים. מעבר לכך, הוקדשה מחשבה רבה לדרך בה יהפכו את התאים לנוחים יותר, בלתי ניתנים להשחתה ויעילים כמתקני כליאה.

במנה החדש יהיו כלואים שבעה אסירים שיחלקו ביניהם שירותים, מקלחת ושני כיורים - הוצב חלון גדול וממוגן היטב שמכניס אור, גם כדי לשוות לתא מראה רגיל, אבל גם כדי למנוע ניסיונות בריחה.

לצד זאת, הוקדשה מחשבה בנושא העיסוק לכלואים מחוץ לתאים, בין היתר בשיעורי השיקום, ובזמנם החופשי - במגרש הספורט, בבית הכנסת ובקנטינה.

לדברי אל"ם מיטל שושן, ראש מחלקת השיטור: "מטרת 'נווה צדק' היא להתאים חליפה שיקומית לכל חייל וחיילת שיגיעו לכאן, בתחומי החינוך, השיקום והחזרה לשירות תקין או לאזרחות תקינה".

"נעסוק בבגרויות, במקצוע לחיים, בעבודה ובחינוך - המפקדים בכלא מוכוונים למשימה הזו והוכשרו לכך, והקמתו מהווה בשורה גדולה לצה"ל".

קצין משטרה צבאית ראשי), תא"ל יאיר ברקת מספר: "כשאדם נכנס לכלא, נלקחת ממנו אחת מזכויות היסוד החשובות - החירות".

"בצה"ל מבינים שעונש זה הוא קשה, ויש לנצל את זמן השהות של כל כלוא כדי לסייע לו להשתקם - או כדי שיחזור לצבא כחייל טוב יותר, או כדי שישתחרר כאזרח שיודע להסתדר במדינה, עם כלים וכוחות לשנות את הדרך ולהבטיח שלא יחזור לראות את כותלי הכלא מבפנים שוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר