ממירון • צפו בשידור החי

וַיְהִי בִּנְסֹעַ הָאָרֹן: הלווית הגה"צ רבי יחזקאל ראטה זצוק"ל

אלפים ליוו את אב"ד קארלסבורג הגה"צ רבי יחזקאל ראטה זצוק"ל אתמול בארה"ב והיום בנתב"ג עם הגעת המיטה. 'כיכר השבת' מעביר בשידור חי את מסע ההלוויה במירון, שם גם ייטמן • צפו (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
הלוויה במירון (צילום: שיא לייב)

באדיבות 'שיא לייב'

גאב"ד קארלסבורג הגאון הגדול רבי יחזקאל ראטה זצ"ל, מגדולי פוסקי הדור בעולם ההלכה והחסידות, נפטר אתמול (ראשון) בגיל 86, מיטתו הובאה הלילה ארצה וכפי בקשתו, הוא ייטמן בבית הקברות במירון.

לאחר הלוויה שנערכה עם קהל אלפים בארצות הברית, מיטתו הקדושה הוטסה לארץ על מנת להיטמן במירון, שם היה נמצא רבות ושם היה רצונו להיטמן.

המיטה הגיעה לישראל, והמוני בני אדם, הגיעו להיפרד מהגה"צ בנתב"ג במשך שעה ארוכה.

לאחר מכן, השיירה עצרה בצומת נתניה שם המתין למיטה האדמו"ר מצאנז והצטרף ללוות את המיטה. כאשר לאחר מכן, הורה האדמו"ר מצאנז, למאות מחסידי צאנז הגרים בצפת ובטבריה בדרכם להשתתף בהלוויה במירון.

הגר"י זצוק"ל נולד בשנת תרצ"ה ובצעירותו הוא למד בישיבת אראד, כאשר לאחר מכן הוא נמלט מרומניה והגיע לארץ ישראל כדי ללמוד בישיבת סאטמר בראשות הגאון רבי משה אריה פריינד זצוק"ל בירושלים.

הגאב"ד המונה למורה הוראה בירושלים עוד כשהיה צעיר, כאשר בנוסף הוא שימש כרב בית המדרש סאטמר בשכונת קטמון בבירה.

בהמשך שנותיו עבר הגאב"ד להתגורר בארה"ב, שם הקים את קהילתו ואת בית המדרש 'קהל יראי ה' - קארלסבורג שבבורו פארק.

בחייו היה ידוע כגאון גדול בתורה ובהלכה שחיבר ספרים רבים, בהם את ספר השו"ת 'עמק התשובה', שעוסק בשלל ענייני הלכה, תורה ומועדי השנה, את הספר 'עמק שמעתתא' על מסכתות הש"ס ועוד.

קשר מיוחד היה לגאב"ד לאתרא קדישא מירון, ולציונו של רשב"י לשם היה מגיע בתדירות במיוחד מחו"ל, אל אף גילו המבוגר, וכולל לאחר שהבריא לפני כחמש שנים, אז לקה בליבו.

בחודש אייר האחרון, למרות הסגרים ומצב הקורונה בישראל, הצליח הגאב"ד להגיע ארצה ולשהות במירון, שם נשא תפילה במשך שעות ארוכות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר