התפתחות משמעותית

נתניהו מאשר: חיפושים בסוריה אחר שרידיו של אלי כהן ז"ל

בימים אלו נערכים חיפושים בסוריה אחר שרידי גופתו של אלי כהן ז"ל, כך מאשר ראש הממשלה בראיון ל-i24NEWS, שם נחשף כי חפץ שנמצא הועבר מידי הסורים לרוסים ובהמשך הועבר לישראל (מדיני)

(צילום: באדיבות i24NEWS)

בימים אלו נערכים חיפושים בסוריה לאיתור שרידי גופתו של אלי כהן ז"ל, כך מאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון שישודר הערב (שלישי) ב-i24NEWS, שם נחשף כי ישנה התפתחות משמעותית באיתור השרידים.

על פי המידע שהגיע ל- i24NEWS, חפץ, אשר על פי ההערכות היה שייך לאלי כהן - הועבר מידי הסורים לרוסים המחפשים באזור מחנה הפליטים אל-ירמוק. בהמשך, העבירו הרוסים את החפץ לישראל לבדיקה.

גורם במשרד ממשלתי סורי אמר ל-i24NEWS כי מדובר בחפץ אישי השייך לכהן, ככל הנראה שרידי ביגוד או מסמך כלשהו.

אלי כהן ז"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר ל- i24NEWS כי אכן מתבצעים בימים אלה חיפושים לאיתור שרידי גופתו של כהן בסוריה. "זה נכון. זה כל מה שאני יכול להגיד", אמר ראש הממשלה, "אני מחויב להשבת כל אחד מהנופלים והנעדרים שלנו. הבאנו את שרידיו של זכריה באומל לישראל. זה הגיע כתוצאה מהקשרים הקרובים שיש לי עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, והוא שלח את הכוחות שלו, תחת הצעות של מידע מודיעיני שאנחנו העברנו להם להשיב את זכריה באומל ואנחנו ממשיכים במאמצים הללו ל(השבתו של) אלי כהן ולכל אחד אחר".

הגורם הסורי מוסיף ואומר כי כי קיימת מחלוקת בין סוריה ורוסיה באשר למחיר שיש לגבות מישראל עבור כל פיסת מידע נוספת הקשורה למרגל הישראלי. באותו עניין אומר ל-i24NEWS מקור רוסי המקורב לסוכנות הביון הרוסית כי הסורים סיפקו לחיילים הרוסים מפות מדויקות של אזור מחנה הפליטים אל ירמוק, אזור החיפושים. זו הפעם הראשונה בה גורם רוסי מאשר את קיום החיפושים, ואת שיתוף הפעולה בעניין זה בין כוחות אסד לבין משטר פוטין.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "לגבי החפץ שקשור לאלי כהן - מדובר בדיווח שגוי של i24NEWS. ראש הממשלה הסביר שהמאמצים להשבת גופתו של אלי כהן נמשכים כל העת והבהיר שמאמצים אלה אינם קשורים לנשיא רוסיה".

הם הוסיפו את דבריו של ראש הממשלה מהראיון בגל"צ, שם אמר כי "אני יכול להגיד שלגבי אלי כהן אנחנו לא מפסיקים לחפש גם כן. לא אמרתי, ואינני אומר כאן שאנחנו עושים את זה באמצעות רוסיה אבל איננו מרפים. המאמצים נמשכים גם בימים אלה - לא במיוחד - אבל כן במאמץ מתמשך ואני ומקווה שהוא יישא תוצאות".

בתו של אלי כהן, סופי בן דור, אמרה ל-ynet כי "מחפשים את השרידים של אבא שלי כבר הרבה מאוד שנים, ואין לי מושג אם הפרסום עכשיו זה ספין פוליטי וזה קשור לבחירות או שיש איזושהי אמת בידיעה. עד שאין ידיעות וממצאים מאושרים, אני מרגישה שאין לי מה להגיד בנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר