מודה בטעויות

גרוטו: "השרים לא לקחו בחשבון את עולם הערכים החרדי"

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות היוצא, מודה באולפן 'כיכר' כי שרי הממשלה לא לקחו מספיק בחשבון את עולם הערכים של הציבור החרדי, וגם: הטעות בהידברות עם המגזר (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ. מפיק: איציק אוחנה)

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות היוצא, מודה באולפן 'כיכר' כי שרי הממשלה לא לקחו מספיק בחשבון את עולם הערכי של הציבור החרדי, וגם: הטעות בהידברות עם המגזר. הריאיון המלא, הערב בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

היו רגעים שהגעת לקבינט עם המלצה בריאותית מסוימת שלא התקבלה בגלל שיקולים פוליטיים?

"היו מעט מאד מקרים כאלה, אבל בסופו של דבר ישנם שיקולים לגיטימיים כאשר למשל שר האוצר שתפקידו הוא לדאוג לכלכלה, זה לגיטימי לגמרי שהוא זה שישמיע את השיקול שלו ויעדיף אותה על פני השיקול של משרד הבריאות.

"אני חושב שגם כששר חרדי דואג לצרכים של הציבור שלו כי לשם כך הוא נשלח לכנסת, זה לגיטימי לגמרי, למרות שכאן זה מקבל תמונה שונה מבחינה כללית, אבל בסוף שיקול פוליטי זה לגיטימי עד גבול מסוים".

אתה אומר למעשה שכל השרים התערבו, אבל רק כשמדובר היה בחרדים זה תפס את הכותרות?

"אני חושב שהרבה פעמים השיח היה דווקא בנושא החרדים יותר מאשר סביב הכלכלה".

נעשה עוול לציבור החרדי בשנה האחרונה?

"אני חושב שמצד אחד אפשר לומר שהציבור החרדי בהתנהלות שלו שלא היתה תמיד כפי שהממשלה החליטה, הביא את זה על עצמו, ומצד שני אני חושב שהצד השני של הממשלה לא לקחה בחשבון מספיק את עולם הערכים השונה של העולם החרדי, וצריך לדעת לקבל את זה ולהתמודד עם זה".

אתה חושב שאם היתה היכרות של צרכי המגזר החרדי אצל כל חברי קבינט הקורונה המצב היה שונה?

"אני חושב שבסך הכול אנחנו במשרד הבריאות מכירים את המגזר החרדי, עוד הרבה לפני הקורונה, אבל גם לי אישית היו המון משקים עם החרדים לאורך השנה האחרונה. במבט לאחור אני חושב שהיו צריכים להתחיל בהידברות עם המגזר הזה בשלב מוקדם יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר