"זה לא כזה רע"

עשרה ימים אחרי פורים: נתוני התחלואה מפתיעים לטובה

עשרה ימים אחרי חגיגות פורים - ונתוני התחלואה בקורונה, מפתיעים לטובה, בניגוד לכל התחזיות הקודרות; נתונים טובים, בחסדי שמים - גם במגזר החרדי, עם ירידה של 41% בחולים קשה (ארץ)

פורים, במחלקת קורונה בשערי צדק (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

עשרה ימים אחרי חגיגות פורים ברחבי הארץ - ונתוני התחלואה בנגיף הקורונה, דווקא מפתיעים לטובה, בניגוד לכל התחזיות הקודרות כי נראה עליה גדולה בתחלואה.

נכון להיום (שלישי) כ-41% מהחולים הקשים בשבוע האחרון, הם מהמגזר הערבי, עלייה של כ-20%. לעומת זאת, רק 3% מהחולים הקשים הם חרדים, ולפי פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן, מדובר בירידה של 41%- בחולים הקשים במגזר החרדי וירידה של 12%- במגזר הכללי.

בנוסף, פרופ' ערן סגל מעדכן כי היום נרשמת ירידה במקדם ההדבקה, למרות שישנה עלייה של 30% בבדיקות - השבוע. "בהתחשב בזן הבריטי, בפורים, ובפתיחה הדי רחבה של לפני שבועיים, זה לא כזה רע", הוא חותם בסיפוק.

לפי הטבלה של פרופ' סגל, מקדם ההדבקה הארצי הוא 0.96, במגזר החרדי הוא עולה מעט ל-1.02, במגזר הכללי יורד ל0.97 ובמגזר הערבי - 0.92.

ממוצע המאומתים בשבוע האחרון, נמצא בעלייה קלה רק במגזר החרדי, שם ישנה עלייה של כ-3%, לעומת זאת, במדד הארצי יש ירידה של 6%-, במגזר הכללי ירידה של 5%- ובמגזר הערבי ירידה של 13%-.

יחד עם זאת, מדי יום בממוצע השבועי יש 346 חולים חרדים חדשים, לעומת 1,787 חולים חדשים במגזר הכללי ו-767 חולים חדשים במגזר הערבי. בכך, החרדים הם רק 10% מסך המאומתים בשבוע האחרון, לעומת המגזר הכללי - 52% והמגזר הערבי - 22%.

העיתונאי יאיר שרקי דיווח הערב כי גרף המאומתים, החולים קשה והנפטרים במגזר החרדי, נמצא בירידה מתמדת בכל הימים האחרונים, כאשר אמנם המאומתים לא יורדים לאפס אלא מתייצבים על מספרים נמוכים - 346 חרדים מאומתים ביום, ממוצע שבועי.

לפי הגרף שהציג, 13% מהמאומתים הם חרדים, 12% מהחולים קשה החדשים הם חרדים ו-4% מהנפטרים.

ב'תוכנית חיסכון' בערוץ 12 דיווחו הערב כי בצל הנתונים המעודדים על הירידה בהיקף התחלואה, במשרד הבריאות מתכננים פעימה רביעית של הקלות חדשות - בעוד כשבוע וחצי.

בין ההקלות שנשקלות - בתנאי שהתחלואה תמשיך לרדת: הגדלת התפוסה באולמות האירועים - בחתונות ובאירועי בר-מצווה; הגדלת אחוז התפוסה באצטדיוני הכדורגל; הגדלת מספר האנשים בהתקהלויות; הרחבת אחוז התפוסה במלונות.

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמרה הערב בתדרוך לתקשורת כי אם נתוני התחלואה יימשכו כך והציבור ישמור על ההנחיות - הרי שלא יהיה צורך בהגבלות בחג הפסח.

"אני לא חושבת שצריך כרגע לדבר על הגבלות בפסח", אמרה, "הכול יכול להשתנות. אם זה ימשיך כך, לא יהיה צורך בהגבלות. אם נשמור על מסכות וריחוק, בדרך הזו לא נהיה במצב של הגבלות בפסח ויהיה לנו חג נורמלי".

על התחלואה שלא עולה, למרות חג הפורים, היא אמרה כי "עד עכשיו אנחנו לא רואים עלייה בעקבות פורים, אבל אנחנו לא יכולים להגיד עדיין שפורים מאחורינו".

היא הוסיפה ואמרה כי "אנחנו בהחלט רואים ירידה בכמות החולים הקשים והקריטיים בבתי החולים", אך התריעה כי "בשבועות האחרונים אנחנו רואים מגמה של תחלואה קשה אצל הצעירים דווקא, רוב המחוברים למכונת לב-ריאה הם מתחת לגיל 60 ויש גם מקרים שהם מתחת לגיל 40".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר