נתניהו, דרעי וסער

הפרשן הבכיר רביב דרוקר בריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת'

המשבר הפוליטי; הסקרים; ההתרסקות של בני גנץ; הצניחה של סער; חקירות דרעי; השנאה של ליברמן ותפקידה של התקשורת • הפרשן הבכיר, רביב דרוקר, בראיון לישי כהן (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ. מפיק: איציק אוחנה)

הוא חשב שהוא כבר ראה הכל בפוליטיקה הישראלית, אך השנתיים האחרונות לימדו אותו כי בישראל גם הבלתי ייאמן עוד יקרה. הפרשן הבכיר של 'חדשות 13', רביב דרוקר, התארח באולפן 'כיכר השבת' לראיון מיוחד על המשבר הפוליטי, משפט נתניהו, חקירות דרעי, ההסתה של ליברמן, הטעויות של השמאל וגם: כך להערכתו תראה המפה הפוליטית. צפו בראיון המלא.

באשר לחקירות השר אריה דרעי, אמר דרוקר: "היועץ המשפטי אומר בעצמו 'אם זה משה שהיו מביאים לי בהתחלה - לא הייתי פותח תיק', לא יודע אם זה פורסם עד כה". דרוקר הסכים כי חקירת דרעי נמשכה הרבה זמן: "לא סביר ולא הוגן".

הפרשן הבכיר התייחס גם להסתה נגד המגזר החרדי בשנת הקורונה ואמר: "בהחלט תקפו בצורה קשה את החרדים כי זה ציבור שקל מאד להלהיט את הרחוב החילוני כלפיו".

באשר לקמפיין ההסתה של איווט ליברמן נגד המגזר החריד, התבטא דרוקר: "אני בהחלט נגעל מחלקים מסוימים בקמפיין, ואני בכלל נגעל מאביגדור ליברמן, שאני חושב שהוא האדם הכי רקוב בפוליטיקה הישראלית, ואוי ואבוי שהמחנה אנטי נתניהו נזקק לליברמן כדי שיהיה סיכוי להקים ממשלה".

רביב דרוקר בריאיון לישי כהן

רביב דרוקר התייחס ליחסים בין החרדים לבנימין נתניהו ואמר: "על סער - אדם שהתחזק ושומר שבת - הם מעקמים את האף, ועל נפתלי בנט הדתי הם אומרים שהוא לא מספיק דתי, והולכים עם נתניהו".

"מה יהיה יום אחרי נתניהו?", תוהה דרוקר, ומשיב: "לשמאל בישראל לא תהיה תקומה לעולם, אם הוא לא יצליח לפתח שגרירים, לוויינים או שורשים כלשהם בציבור החרדי, הערבי ובקרב עולי חבר העמים".

אז אתה מסכים שאם השמאל רוצה לחזור לשלטון הוא יהיה חייב להתפשר עם החרדים בנושאים מסוימים, למשל ב"חוק הגיוס"?

"ברור. והרבה חלקים בשמאל מבינים את זה כבר הרבה שנים. אני זוכר את הנאום הראשון של יאיר לפיד כשהוא הביא את פשרת הגיוס שלו, ואמרתי לו: יאיר, אתה עושה צחוק? אתה מביא חוק גיוס שאומר שרק בעוד 5 שנים יתחיל להתקדם משהו? שם ראיתי, שאפילו הוא - וכך גם חלקים בשמאל הישראלי - מבינים שיש צורך להגיע לפשרות".

"אגב זה לא רק בנושא הזה", ממשיך רביב: "אני זוכר למשל שהייתי בסיור עם שר השיכון דאז אריאל אטיאס, וראינו כל מיני מחסנים ששם מתגוררים חרדים, מקומות שלא הייתי מאפשר לכלבים לגור בהם, ואני כחילוני גמור אומר לך שמדינת ישראל צריכה לספק לחרדים אפשרויות לקניית דירות, אפילו להקים ערים נוספות לחרדים".

בשלב זה הפרשן ממהר לסייג בחיוך: "לא שאני הופך ל'מתחזק' או משהו כזה, אבל צריכים להפסיק להתבייש לומר זאת שיש לדאוג לצרכי החרדים".

רביב דרוקר באולפן 'כיכר השבת'

אתה חושב שנעשה לחרדים עוול בשנה האחרונה בכל מה שקשור לנגיף הקורונה ולדיווחים נגד הציבור החרדי?

"תראה. קצת קשה לענות על השאלה הזאת. היו כל כך הרבה דיווחים בנושא, עד כדי כך שאין מישהו שלא נעשה לו עוול. אני בדיוק בא לפה מהאולפן (חדשות 13), שאמרו לי שרוצים לעשות כתבה על יוצאי חבר העמים שפחות מתחסנים, אבל פוחדים מאד לצאת כגזענים. כלומר: אין לזה סוף. אבל יכול בהחלט להיות שדיווחו על הציבור החרדי יותר מדי, כפי שאגב נעשה גם למפגינים בבלפור".

"בסוף מדובר בתקופה קשה ולחוצה, שאנשים תקפו את כולם, ובהחלט גם תקפו בצורה קשה את החרדים כי זה ציבור שקל מאד להלהיט את הרחוב החילוני כלפיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר