מדבר על הכל

10 ימים לבחירות; אריה דרעי בריאיון באולפן כיכר השבת

התמיכה בנתניהו; ההסתה של ליברמן; העימות עם גפני; המתקפות של סער; השינוי של לפיד; ההבדל ב'השקפה' והסקרים • יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, בריאיון לישי כהן באולפן. צפו (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ. מפיק: איציק אוחנה)

שבוע וחצי לבחירות 2021, יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, התארח לריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' ודיבר על כל הנושאים הבוערים: התמיכה בנתניהו; ההסתה של ליברמן; העימות עם גפני; המתקפות של סער; השינוי של לפיד; ההבדל ב'השקפה'; הגיורים והסקרים. צפו בריאיון המלא.

אנחנו נמצאים פחות משבועיים לבחירות 2021, ולפי איך שזה נראה אנחנו בדרך לבחירות חמישיות. האם זה מה שנגזר עלינו?

"אני לא יודע מה נגזר עלינו. גם מערכת בחירות רביעית זו גזירה שאם מישהו היה אומר לי לפני שנתיים שאנחנו נעמוד במצב כזה, לא הייתי מאמין לו. אנחנו נמצאים בשבר שלטוני ובטירוף שנקרא רק לא ביבי, שיצר פילוג גדול בעם, כולל אביגדור ליברמן שאף אחד לא פילל שהוא יצא נגד נתניהו בגלל שנאה ונקמה".

אריה דרעי באולפן 'כיכר השבת'

אתה חושב שליברמן שונא חרדים?

"אם פעם עוד הייתי חושב שהמעשים שלו נועדו כדי להביא קולות מחבר העמים או מלפיד, היום אני כבר לא יודע, כשאני רואה שהפנימיות שלו יוצאת החוצה, זה כבר הרבה מעבר לקמפיין. עשינו טעות גדולה בכל אותם שנים, וכפי שאמרתי, הטעות הגדולה ביותר שעשיתי בחיים זה אביגדור ליברמן".

אני שומע אותך בתקופה האחרונה אומר שבבחירות הללו יהיו לימין 61 מנדטים. יש משהו שיש בבחירות הללו שלא היה לנו במערכות הבחירות הקודמות, או שמדובר סתם בקמפיין?

"זה לא חלק מקמפיין בחירות. לפני חודשיים כשפתחנו את מערכת הבחירות אמרתי אז שאנחנו נראה שסער ובנט שהתחילו גבוה בסקרים, יצטמצמו לאט לאט, ושבסופו של דבר הבחירה המרכזית תהיה בין לפיד לנתניהו, וכעת כולם רואים שזה אכן קרה.

אריה דרעי באולפן 'כיכר השבת'

"כשאני רואה את כל התמונה, את הסכמי העודפים, ואת הסקרים הפנימיים, אין לי ספק שנגיע ל. 62 - 63, כולל בנט, שאין לי ספק שהוא יצטרף אלינו באחריות.

"בנט אולי לא יאהב את מה שאני אומר, אבל הוא לא הולך להיות ראש ממשלה. הוא רוצה לחזור לליכוד, ובלילה שאחרי הבחירות הוא יצטרף אלינו, ואני מאמין שאם האנשים לא ישבו בבית, ננצח את הבחירות".

ש"ס הולכת בכל מחיר עם נתניהו, גם לאופוזיציה?

"הציבור צריך להבין שאין שום אופציה לממשלה בלי הליכוד. ממשלה בלי הליכוד זה ממשלה עם ליברמן ומפלגת העבודה, וגם אם נקבל את זה שלפיד הוא בעל תשובה, זה פשוט לא יעבוד. אני לא יעזוב את הליכוד כי רוב הציבור הימני, המסורתי והדתי רוצים את נתניהו ולא אף אחד אחר.

אריה דרעי באולפן 'כיכר השבת'

"אני, שלא שונא את נתניהו, חושב שאין שום סיבה שלא נתמוך בו לראשות הממשלה. לא נפגעתי ממנו, ויש לו הישגים רבים. הוא עשה גם טעויות, אבל יש לו ניסיון אדיר".

כשאתה רואה את ההתקפות של גדעון סער על הציבור החרדי והפוליטיקאים מהמפלגות החרדיות. מה דעתך?

"כפי שאמרתי. אנחנו צפינו את הירידה שלו בסקרים, ולצערי כל המצר לישראל נעשה לראש. כנראה היועצים מסביבו אומרים לו לתקוף את החרדים כדי שמצביעים לא יברחו לו, אבל בסוף הוא ישאר קירח מכאן ומכאן".

האם אתה פוסל ישיבה בממשלה לצד יאיר לפיד?

"אני לא פוסל אף אחד, חוץ מאיווט ליברמן שהוציא עצמו מן הכלל, ולכן בפועל לפיד השתנה קצת לאחרונה, וגם הוא רוצה להוכיח שהוא מסוגל להקים ממשלה אפילו עם החרדים. אני לא מזלזל בדברים הללו כי לפעמים מתוך שלא לשמה בא לשמה".

אנחנו רואים את הסקרים, וישנה מגמה בעיקר במפלגת יהדות התורה של חרדים שרוצים להצביע לבצלאל סמוטריץ'. מה אתה חושב על התופעה?

"אני חושב שחרדים צריכים להצביע למפלגות חרדיות. הכי קל זה לבוא ולצעוק שצריך לאפשר ל. 20.000 איש לטוס לאומן, כאשר אף אחד מכל אותם אלו לא נושא באחריות ולא רואה את הנתונים בקבינט של משרד הבריאות. אני אומר זאת להגנתם של חבריי ביהדות התורה, משום שאצלנו ברוך ה' אין זליגה של מצביעים החוצה".

מבחינתך איתמר בן גביר ראוי להיות שר בממשלה?

"מבחינה חוקית בוודאי שכן. מבחינה מעשית אני חושב שעליו להשתפשף קצת בכנסת. תראה את חברי הכנסת של יהדות וש"ס, כמה שהם עובדים קשה עד שהם מגיעים לתפקיד שר. עזוב, זו שאלה היפותטית".

ישב כאן ח"כ משה גפני לפני כשבועיים ואמר שנראה לו טבעי לגמרי לפנות לקהל היעד של ש"ס ולבקש מהם להצביע ליהדות התורה. מה דעתך?

"שאלת אותי לפני זה למה אנשים מהיהדות החרדית, מג', מיהדות התורה לא צריכים להצביע סמוטריץ'. כן? ואמרתי לך, באופן טבעי, שהם צריכים להצביע לגדולי ישראל מה שאומרים להם ליהדות החרדית.

"כשחכם שלום כהן ומועצת חכמי התורה ומרן רבינו רבי עובדיה יוסף. היום ראיתי מכתב של חכם שלום, מכתב הכי תקיף שכל בן תורה וכל תלמיד חכם מראש חודש ניסן צריכים לעזוב את הכל, את הכל, ולעבוד למען תנועת ש"ס.

"יבוא משה גפני עם כל הכבוד, והוא ידידי, ויגיד אל תשמעו לחכם שלום כהן, מה שחכם כהן אומר לכם, דעת תורה ברורה צרופה, הפה הקדוש, כן? ראש הישיבה, אל תשמעו לו. למה?".

אריה דרעי באולפן 'כיכר השבת'

אתה רואה הבדל בהשקפה בין חברי הכנסת של ש"ס לחברי הכנסת של יהדות התורה?

"קשה לי להבין את זה. הרי מה אנחנו עשינו לכל אורך השנה האחרונה? מי התעסק עם הקפסולות לעולם הישיבות? מי דאג לעולם התורה? זה נכון שיש לנו ציבור ספרדי גדול גם בפריפריה ושאנחנו מדברים בשפה שלנו, אבל בהשקפה? הרי אנחנו שואבים את ההשקפה שלנו ממרן חכם שלום כהן".

בצלאל סמוטריץ' טוען בנושא חוק הגיור שהוא פנה אליך בנושא, ושהחרדים אשמים בפסיקת בג"צ. האם זה נכון?

"קודם כל הטענה שלי על בג"צ שהוא לא היה צריך להתערב כבר לפני 15 שנים, אלא לגלגל את העתירה מכל המדרגות. בנוסף, סמוטריץ' שכח שמי שטרפד לי את חוק הגיור המתוקן לפני כשנתיים זה בנט ואיילת שקד שרצו את רבני צוהר, ובגללם לא היו לנו 61 אצבעות".

אתה שותף לטענה שחקירות נתניהו הם רדיפה של התקשורת והפרקליטות בראשות היועמ"ש?

"אני בשנים האחרונות נמנע מלהתבטא בנושא, משום שאני נוגע בדבר, אבל אם אנחנו מסתכלים על הפסוק 'אלוקים יבקש את הנרדף'? זה נאמר גם על נתניהו. מה שהתקשורת עושה לו, לאשתו ולבני המשפחה, זו אובססיה ברמה שלא עשו פה לשום ראש ממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר