פסיקה תקדימית

לאחר 30 שנה: הגג שנבנה בבני ברק - ייהרס

סוף לבנייה הלא- חוקית בבני ברק? על פי הפסק שניתן, דייר שבנה על גג הבניין תוספת לדירתו הקיימת, יצטרך להרוס את הבנייה ולהחזיר את המצב לקדמותו - לאחר 30 שנה (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
העיר בני ברק במבט מלמעלה (צילום: Gili Yaari / Flash90)

לאחר דיונים שנמשכו במשך יותר משנה, המפקחת על הבתים המשותפים פסקה באופן תקדימי, כי דייר שהשתלט על גג בניין המשותף לשכנים, לפני למעלה משלושים שנה ייאלץ להרוס את תוספת הבנייה ולהשיב את המצב לקדמותו.

הבנייה על הגגות בעיר בני ברק ותוספות הבנייה הנבנות ללא אישור הנן תופעה נרחבת בערים החרדיות וגם בבני ברק, אלא שהפסיקה הנוכחית עלולה להפוך לתקדים.

התביעה הוגשה לפני למעלה משנה - לגבי בניין ברחוב אלישע בבני ברק, אחד הדיירים שרצה להתרחב על חשבון הגג המשותף של הבניין, סורב על ידי הדיירים והחליט לפנות לעורך דינו לבדוק האם התוספות הקיימות כבר בגג נעשו באישור.

עורך הדין הבני ברקי אשר דרך ממשרד עוה"ד דרך ושות', בדק את הנושא והתגלה כי גם לשכנים שסירבו לבנייה - הבנייה שלהם נעשתה ללא אישור מהעירייה.

בכתב התביעה נכתב, כי "הנתבעים ממשיכים לעשות שימוש בתוספת הבנייה בגג הצמוד לדירתם בניגוד להוראות גזר הדין האוסר עליהם לעשות כן. הנתבעים הוסיפו והשתלטו על שטח הגג כולו, המהווה רכוש משותף, ומונעים מבעלי הדירות האחרים בבית המשותף גישה לשטח גג זה".

עורך הדין אשר דרך. קרדיט: יוסי רוזנבוים

עוד נכתב בכתב התביעה: "הנתבעים השתלטו על גג הבית המשותף המהווה רכוש משותף וחסמו הגישה אליו, בבחינת התנהגות חסרת תום לב של הנתבעים שבצדה פגיעה בזכויותיהם הקנייניות של בעלי הדירות האחרים בבית המשותף בשטח גג זה".

המפקחת כאמור פסקה כי על בעלי הדירה להרוס את הבניה הלא חוקית והוסיפה: "על בעל דירה המבקש להרחיב דירתו בבית המשותף לעשות כן אך בהתאם להסכמה שניתנה בידו על ידי בעלי הדירות בבית המשותף, ובהתאם להיתר בנייה כדין".

"לצד זה, הסכמת בעלי הדירות בבית המשותף להרחבת דירה פלונית משתכללת, אך עם קבלת היתר בנייה כדין ובנייה בהתאם לו, בבחינת תנאי מתלה".

מהומה השבוע בביתר: הפגנה נגד השכן "המלשין"

עו"ד אשר דרך המייצג את התובעים אומר ל'כיכר השבת' בסיפוק: "עמדת המפקחת על הבתים המשותפים קיבלה את עמדתנו כי גם לאחר שנים יש צדק ואף דייר לא יוכל לבנות בנייה לא חוקית ללא הסכמת השכנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר