"חוסר אמון"

עסקני ברסלב זועמים: "לא נצביע ש"ס או ג'"

עסקנים בחסידות ברסלב מתכננים להקים איגוד כדי לוודא את כניסתם לאומן בראש השנה הקרוב • ל'כיכר השבת' נודע כי נפלה החלטה לא להצביע למפלגות חרדיות; "אין אמון" (חרדי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הציון באומן לפני ראש השנה תשפ"א (צילום: ארכיון 'כיכר')

גורמים בחסידות ברסלב מנהלים בשבועות האחרונים הכנות לקראת הקמת איגוד שיבטיח את כניסתם לציון רבי נחמן באומן בראש השנה ה'תשפ"ב, כך מסרו מעורים בפרטים ל'כיכר השבת'.

הרקע לנושא הוא כוונת העסקן הברסלבי נחמן בנשעיה, יו"ר מזכירות חסידי ברסלב, לחתום על הסכם עם מאיר פרוש במסגרתו יתחייבו הח"כים החרדים לדאוג כבר בהסכמים הקואליציונים להסדרת ההגעה לאומן בראש השנה הקרוב באמצעות הדרכון הירוק, זאת בתמורה להצבעת החסידים ל'יהדות התורה' בבחירות.

נשות ברסלב מפגינות בחודש אלול האחרון נגד איסור הטיסה לאומן

בתגובה, כמה עסקנים בכירים, שזועמים על בנשעיה בעקבות הנעשה באומן בתחילת השנה הנוכחית, מסרו כי בכוונתם להקים ארגון חלופי שידאג לחסידים, וכי העבודה על הקמתו כבר החלה לפני מספר שבועות.

יתר על כן, 13 ימים לבחירות, מאיימים העסקנים שרבני החסידות יקראו שלא לתמוך ב'ש"ס' וב'יהדות התורה': "בנושא אומן אין לנו שום אמון בנציגים החרדים שהיו בקואליציה. לא רק שהם לא פעלו לטובתנו, אלא הם אפילו פעלו נגדנו, על אף מחויבותם המוסרית למצביעים שלהם", אמר אחד מהם ל'כיכר השבת'.

"אסור לנו לשכוח את מה שהיה בראש השנה האחרון. לצערנו המצב כרגע הוא שסוחרים בצוואת רבינו בתמורה לנזיד עדשים, ואנחנו צריכים לעשות הכל על מנת למנוע את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר