"להיזהר משאננות"

החוקרים: "חיסון הקורונה לא פוגע בפוריות"

בדו"ח של אגף המודיעים של צה"ל צוין הבוקר כי מבצע החיסונים בישראל ככל הנראה נותן את אותותיו אך מזהירים מפני השאננות: "שיעור המאומתים יורד בעקביות" (אקטואליה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

"מבצע החיסונים כנראה נותן את אותותיו. שיעור המאומתים יורד בעקביות וגם מספר החולים במצב קשה יורד באיטיות; עם זאת, היקף התחלואה עודנו גבוה ויש להיזהר משאננות", כך כותבים הבוקר החוקרים בדו"ח היומי של אגף המודיעין של צה"ל.

לדברי החוקרים: "שיעור הבדיקות החיוביות נמצא בירידה מזה כחודש ועומד על כ-%4 בממוצע שבועי, גם כאשר היקף הבדיקות הממוצע עלה משמעותית - סימן זה, לצד הירידה במקדם ההדבקה בימים האחרונים, ככל הנראה מעידים על צמצום ניכר בהיקף ההדבקות.

"מספר החולים במצב קשה גבוה יחסית, כ-700 בממוצע שבועי, אך ממשיך לרדת באיטיות חרף ההתפתחויות החיוביות, המשך ההקלות עלול להביא להרחבת ההדבקה ולעלייה מחודשת בתחלואה, בעיקר אצל אלו שטרם חוסנו".

החוקרים מציינים כי: "החיסונים יעילים, בפרט עבור מחלימים - מחלימים מצויים בסיכון להדבקה חוזרת מהזן הדרום אפריקאי שנמצא בישראל וייתכן שגם מזנים נוספים הדומים לו, כגון הזן הברזילאי ועל כן מומלץ למחלימים להתחסן בהקדם".

ד"ר שרון אלרועי פרייס בריאיון מיוחד באולפן

החוקרים מדגישים כי: "עבור כל האוכלוסיה, החיסונים הם הכלי היעיל ביותר להפחתת תחלואה קשה מהזנים המוכרים כיום. התחסנות צפויה למנוע את מחלת הקורונה ובתוך כך גם נזקים ארוכי טווח שלה".

לדבריהם: "החל משבוע לאחר המנה השנייה; לפיכך, מי שמתחסן מגן לא רק על עצמו אלא גם על סביבתו ועל היקרים לו".

החוקרים דחו את הטענות כי החיסון פוגע בפוריות וכתבו: "לאחרונה נפוצו ברשתות החברתיות טענות לא מבוססות, לפיהן חיסוני קורונה עלולים להזיק לפריון. יודגש כי טענות אלו נעדרות בסיס מדעי וכלל לא מוכרות עובדות בעת הזו המצביעות על פגיעה אפשרית (ואף לא תיאורטית) בפוריות הגבר או האישה כתוצאה מהחיסונים המוכרים, ואף לא מוכר כל מנגנון ביולוגי משכנע היכול להצביע על אפשרות כזאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר