"ש"ס לא סיימה את עבודתה"

חיים ביטון: ילדיי בחינוך אשכנזי כי חיפשתי את הטוב ביותר

מנכ"ל רשת החינוך של ש"ס לשעבר, חיים ביטון, נשאל האם הוא מחנך את ילדיו במוסדות ספרדיים, הוא השיב בשלילה ותשובתו - עוררה סערה: "בחינוך מחפשים את הטוב ביותר", אמר ביטון (חרדים)

רפאל כהן | כיכר השבת |
חיים ביטון (צילום: כיכר השבת)

חיים ביטון, עד לא מכבר מנכ"ל רשת החינוך 'בני יוסף' של תנועת ש"ס ומנכ"ל התנועה, מתמודד כעת מטעמה בבחירות לכנסת ה-24 והוצב במקום החמישי והמכובד.

הבוקר (חמישי) הוא התראיין אצל יקי אדמקר ודוד חכם, ברדיו 'קול ברמה', ובמהלך הראיון נשאל באשר לחינוך ילדיו - במוסדות אשכנזיים ולא במוסדות ספרדיים.

תחילה, התעוררה סערה, בעקבות ציוץ של אדמקר, שבו כתב כך: "ואוו ואוו. שאלתי הבוקר בקול ברמה את חיים ביטון, מועמד ש"ס לכנסת, למה ילדיו לומדים במוסדות חינוך אשכנזיים, וזו תשובתו: 'בחינוך מחפשים את הטוב ביותר, לצערי ש"ס לא סיימה את עבודתה בעניין הזה'".

בדקנו, מה בדיוק אמר חיים ביטון ולהלן התמלול המלא של תשובתו, לאחר שנשאל אם 'הילדים שלך לומדים במוסדות חינוך ספרדיים?'.

"אני עוסק בחינוך מעל עשרים שנה", השיב ביטון, "את המלחמה הזאת הגדולה, של כל אבא או אמא על הילדים שלו - הוא לא עושה על הילדים שלו, אם יש דבר אחד שלא מוותרים עליו ולא בגלל פוליטיקה, זה חינוך".

ביטון המשיך ואמר: "אני גדלתי בת"ת ספרדי ובישיבה אשכנזית, למה? כי לדעתם החינוך באותה סיטואציה היה יותר טוב, לא בגלל שהחינוך האשכנזי יותר טוב, זו עובדתית, וזו אחת הבעיות של הציבור הספרדי שבשבילם נועדה תנועת ש"ס. המטרה היא להביא לגאווה של הציבור הספרדי ולהביא ותו למצב שמוסדות החינוך של הציבור הספרדי יהיו במקום הכי טוב שיש.

"נכון להיום, בערים מסוימות, אני הייתי במגדל העמק 13 שנים, כששירתתי אצל הרב גרוסמן, הילדים שלי למדו בתלמוד תורה של הרשת. כשעברתי דירה לירושלים חיפשתי לילדיי את המקום הכי טוב בשבילם בחינוך ולא מעניין אותי שום דבר אחר. לצערנו תנועת ש"ס עוד לא סיימה את עבודתה להגיע למצב...

"כמנכ"ל רשת החינוך הקמתי תוכנית בתוך רשת החינוך שמיועדת לכאלו (בני תורה יותר, המשתמע מדבריו. ר"כ). אם היה לי ילד היום עד כיתה ג' הוא היה לומד בתלמוד תורה ספרדי שהוקם בתוך רשת החינוך החרדית".

מדבריו המלאים עולה תמונה מעט שונה לעומת הציטוט הבודד שיצא מהציוץ.

יתירה מכך, בתגובה שהוציא בעקבת הציוץ של אדמקר, הוא כתב: "מבין שצריך לייצר כותרות, אבל לא במחיר של לקחת שורה אחת מהראיון הבוקר, ולסלף אותה ולעוות את האמת. אמרתי בראיון כי בכל הערים יש לרשת החינוך התורני 300 מוסדות הטובים ביותר ראו לדוגמה בני ברק אשדוד בית שמש אלעד ושם כולם לומדים ברשת כולל ילדיי כשגרתי במגדל העמק.

"בירושלים הייתה בעיה ולכן הקמנו תחת הוראתו של יו"ר התנועה לפני כמה שנים מוסדות שנותנים מענה, ועל זה אמרתי כי אנחנו עובדים וימים ולילות כדי לפתוח עוד ועוד מוסדות טובים עבור הציבור הספרדי חרדי, ש"ס תמשיך לפעול בכל כוחה בנושא זה והעבודה לא הסתיימה עדיין. כל פרסום שורה אחרת שנלקחה מהראיון מעוותת את פני הדברים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר