אנטישמיות כלפי מגזר שלם

איווט ליברמן מזכיר תהליכים שהתרחשו בגרמניה הנאצית

בהתחלה, היו שניסו ללמד זכות על ליברמן. "זה רק קמפיין", הם נסו להרגיע, אבל מתברר, מאמירה לאמירה, כי זה מסוכן הרבה יותר. כמו אז, בגרמניה הנאצית, כך היום, בישראל של 2021 (טור דעה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

"אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל, ובגרמניה בפרט, אז לפני 70, 80 ו-90 שנה, ומציאת עדות להם כאן בקרבנו", במילים אלו, הזהיר, בסוף שנת 2016, סגן הרמטכ"ל אלוף יאיר גולן, רגע לפני שסיים את שירותו הצבאי.

דברים אלו גררו ביקורת קשה, חריפה, נגד גולן, מימין וממרכז. כולם התנערו ותקפו.

היום, חמש שנים אחרי, כנראה שיאיר גולן צדק. בימינו אנו, בשנת 2021, ניתן לזהות תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו בגרמניה הנאצית.

איפה? אצל איווט ליברמן, כמובן.

אין לו רגע דל בהפצת שנאה, הסתה ואנטישמיות כלפי מגזר שלם, אזרחים שווי זכויות במדינת ישראל. וכמעט שאין פוצה פה, כולם מפחדים מאיווט האיום.

מה לא היינו בשנה החולפת - ממפיצי מחלות ושודדי הקופה הציבורית ועד חזירים שמקומנו על מריצה בדרך למזבלה.

אם אלו לא דימויים שנלקחו מגרמניה הנאצית - אז מה זה?!

שנים ארוכות ליברמן היה החבר הפוליטי הכי טוב של החרדים, זה כנראה השתלם לו. הוא היה שותף סוד, שותף פוליטי ואפילו חבר, סחבק.

אך בשנים האחרונות, התהפך. בהתחלה, היו שניסו ללמד זכות. "זה בגלל נתניהו", טענו, "זה רק קמפיין פוליטי", הם נסו להרגיע, אבל מתברר, מאמירה לאמירה, כי זה מסוכן הרבה יותר. כמו אז, בגרמניה הנאצית, כך היום, בישראל של 2021.

נכון, ישנה רגישות עזה לכל הזכרה של השואה. ובצדק. גם כעת, ליברמן עדיין לא שלח את החרדים לתאי הגזים ולא קרא לרצח מיליוני חרדים. אבל המילים, הסיסמאות, ההבטחות של ליברמן, מקשות על מציאת הבדל של ממש בין הקריאות בגרמניה הנאצית של לפני השואה לבין השנאה שמפיץ ליברמן.

בשנה האחרונה הוא חצה כל גבול, כאשר בכל פעם הוא מרחיק בצעד נוסף, עד שאמש הציע לשלוח את כולנו, במריצה למזבלה. תמונה של הסיטואציה, מהשואה, העידה כאלף עדים דוממים, עד כמה מדובר באמירה מסוכנת. הבוקר, הפכנו בפיו לחזירים. ומי יודע מה מחכה לנו מחר. השם ישמור.

אלו אמירות שצריכות להדאיג אותנו כחברה, לא רק בגלל הפחד שאמירותיו יובילו חלילה למעשים קשים כנגד החרדים, אלא בשאלה הקשה - כיצד בשנת 2021 אמירות חמורות מעין אלו, זוכות להבלגה וחיוך, מצד רבים בפוליטיקה ובתקשורת? כיצד הסתה מבחילה שכזו, עדיין מושכת מצביעים?

הלגרמניה דמינו?!

לאן נעלמה הבושה מפניהם של המגישים, שפרצו בצחוק לנוכח דבריו של ליברמן? האם השיקול הפוליטי הצר של הפוליטיקאים, שחוששים כי יצטרכו אותו ביום שאחרי הבחירות - מצדיק את הידרדרות השיח, לתהום אליו הוא מוביל אותנו?!

איווט המסית, על אפך ועל חמתך - אנחנו כאן, כדי להישאר. לא יעזור לך. ככל שאתה תידרדר יותר, אנחנו נתחזק ונצמח. יחד עם התורה הקדושה, ההלכה וגדולי הדור.

ואתם, פוליטיקאים צבועים ותקשורת נכלולית, שמזדעקים אל מול כל אמירה גזענית כלפי ערבים-אתיופים-רוסים, וממלאים פיכם מים אל מול ההסתה הקשה כלפי החרדים, לא תוכלו לרחוץ בניקיון כפיכם. נזכור זאת, ולא נשכח.

כאז, כן היום:
שֶׁלֹּא אֶחָד בִּלְבָד עָמַד עָלֵינוּ לְכַלּוֹתֵנוּ
וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַצִּילֵנוּ מִיָּדָם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר