"דרך תאילנד"

מדוע הליטאים מתחברים להתוועדויות • צפו

בשנים האחרונות אפשר לראות יותר ויותר התוועדויות בסגנון חסידי, ששואבות אליהן ליטאיים. פיני עזרא, מתארח ב'המבדיל' ומסביר על המסע שלו מליטאי לחסידות חב"ד • צפו (המבדיל)

פיני עזרא לצד זלמן שטוב (צילום: דודי פלוג)

השבוע מתארח בתוכנית 'המבדיל', פיני עזרא, כדי לספר על התוועדויות חסידיות לליטאים שהוא מארגן כבר שנים ארוכות, ועל המסע שלו מנער ליטאי אל חסידות חב"ד דרך תאילנד הרחוקה.

בשנים האחרונות אפשר לראות יותר ויותר התוועדויות בסגנון חסידי, ששואבות אליהן חבר'ה ליטאיים שחסרה להם איזו נקודה.

עזרא מספר על הנסיעה אחרי החתונה לתאילנד, כשי לעזור לבית היהודי שנמצא בעיר קופנגאן. שם הוא מתוודע לצורת החיים החבדית, שבה אנשים הולכים ממקום למקום ונותנים לאנשים צוהר אל חיים יהודיים.

תוך כדי הדברים עזרא נזכר בתפילת ראש השנה אליה לא הצליח לקבץ מניין. בעיר השניה הוא אומר לרבנית שאם בסופו של דבר לא ישיג מניין, הוא ייתפוס את המעבורת האחרונה אליהם, כדי שיוכל להתפלל במניין. הרבנית השיבה לו שגם אם יהושי אחד בלבד יזכה לשמוע תקיעת שופר - כל הדבר שווה.

כשעזרא חוזר לארץ אחרי שנה במזרח הוא מחליט לפתוח התוועדויות בסגנון החסידי לכל החברים. התוועדויות המשלבות בתוכן מוזיקה, משקה טוב ודיבורים של קדושה.

"יהודי עושה לחיים והמשמעות של הדברים היא, כמו שבקבוק משקה לא קופא במקפיא, הוא לא מושפע מהסביבה, ככה גם יהודי לא מושפע מהסביבה שלו", אומק עזרא. "כשאדם בא וקודם כל הוא מקבל משקה, יש בו איזו רגיעה, הוא לא חושב שבאים לזרוק עליו יהדות, יש לו את השלווה והתחושה שאוהבים אותו, וככה הוא יכול גם לפתוח את הלב".

עזרא מסביר מה יש בהתוועדויות שלו שגורמות לאנשים להגיע מכל הארץ, פעם אחר פעם. זוהי הנשיקה שהיה מקבל מאימו בכל פעם אחרי שעולל משהו רע כשהיה ילד. אצלו כל אחד שמגיע מרגיש שהוא מיוחד, מקובל באירוע ושאוהבים אותו איך שהוא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר