מה הדין?

כלי אכילה חד פעמיים צריכים כשרות לפסח?

שאלה אקטואלית: האם כאשר רוכשים כלים חד פעמיים, חייבים להקפיד שהכלי יהיה עם כשרות לפסח, או שאין בכך צורך? • הרב אברהם יוסף שוורץ בתשובה מפורטת (אקטואלי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
כלים חד פעמיים (צילום: שאטרסטוק)

שאלה: בעת רכישת כלי בישול וכלי אכילה חד פעמיים לטובת שימוש בחג הפסח, האם צריך להקפיד שיופיע על האריזה "כשר לפסח" או שאין צורך?

לדברי הרב אברהם יוסף שוורץ, התשובה משתנה בין מוצר למוצר כפי שיופרט.

כלי אכילה חד"פ מפלסטיק - אינם צריכים כשרות לפסח. אבל ראוי להשתמש אך ורק באריזות סגורות, כי פעמים רבות מוציאים כלים מהאריזה תוך כדי אכילה ואז יתכן ופירורי חמץ נפלו לתוך האריזה.

כלי אכילה חד"פ מסוג מתכלה - חובה שתהיה להם כשרות לפסח. מכיון שבכלים אלו ישנם סוגים העשויים מדגני חמץ וישנם כאלו העשויים מעמילן תירס.

כוסות; צלחות; נייר אפיה; תבניות אפיה; מנג'טים העשויים מנייר קרטון - חובה שתהיה להם כשרות לפסח, מכיון שישנם סוגים שנעשה בהם שימוש בעמילן חמץ.

תבניות אלומיניום ונייר כסף חד פעמיים - צריכים כשרות לכל השנה מחשש למריחת שומן שאיננו כשר.
לפסח החשש הוא רק למריחת שומן קטניות. לכן, מי שאוכל קטניות יכול להשתמש במוצרים אלו למרות שלא מופיע עליהם הכיתוב כשר לפסח. לעומת זאת, מי שאיננו אוכל קטניות, עליו להקפיד לרכוש אך ורק עם הכיתוב כשר לפסח.

קרטון לכיסוי תבנית חד פעמית - נידרש שיהיה עליו כשרות לפסח.

ניילון נצמד - נידרש שיהיה לו כשרות לכל השנה. אבל אין צורך בכשרות מיוחדת לפסח. אך ראוי להשתמש באריזה חדשה.

כפפות חד פעמיות - נידרש להשתמש רק עם כפפות ללא אבקה, מכיון שהאבקה היא בעצם עמילן שפעמים הוא עמילן חמץ.
קיימות כיום כפפות חד פעמיות כשרות לפסח עם אבקה, אך כפפות אלו מתאימות רק לאוכלי קטניות. מכיון שהאבקה היא מעמילן תירס שלחלק מהפוסקים הוא נחשב לקטנית.
לכן, מי שאיננו אוכל קטניות, עליו להקפיד לרכוש רק כפפות ללא אבקה, ואם מופיע על האריזה המילים כשר לפסח, עליו לוודא שלא מופיע גם הכיתוב "לאוכלי קטניות".

לסיכום: ישנם כלים חד פעמיים שנידרש להשתמש רק כאשר מופיע על האריזה "כשר לפסח" ויש כאלו שלא נידרש. לכן, בעת רכישת כלים חד פעמיים לשימוש בפסח, לוודא ולהקפיד בהתאם לפירוט בתשובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר