'דבר התורה' וההתעוררות

אמו של בחור הישיבה שנפצע - מתרגשת: 'נס! אין לי מילים'

כשהוא נעמד במיניבוס לומר דבר תורה, בנסיעה עם חבריו לישיבה, כלי הרכב הידרדר והוא עף לתהום; היום, לאחר שמנדי התעורר ב'טיפול נמרץ' וביקש תפילין, אמו משוחחת בהתרגשות עם 'כיכר' (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בחור הישיבה, וזירת התאונה הקשה (באדיבות המצלם / קבוצת בט"ש וחירום)

במחלקת טיפול נמרץ, בבית החולים רמב"ם שבחיפה, התרחש לפני זמן קצר (שלישי) נס של ממש: מנדי אליאס, תלמיד הישיבה בן ה-19 שנפצע בהידרדרות המיניבוס אמש, התעורר והחל לתקשר עם סובביו; כעת, בשיחה עם 'כיכר השבת', מתארת אמו את ההתרגשות הגדולה.

כזכור, התאונה העצמית התרחשה בכביש 87 שבצפון, כאשר לנגד עיני כוחות ההצלה שהוזעקו בעקבותיה, נגלה מחזה דרמטי: למרות נפילה רכב ההסעות לתעלה העמוקה, הוא התייצב ברגע האחרון על גלגליו והתיישר.

במקום טופלו שמונה בחורי ישיבה פצועים, רובם באורח קל - והם פונו לבתי החולים זיו בצפת ופוריה שבטבריה. אך אחד נפגע באורח קשה ביותר, והובהל במסוק לבית החולים רמב"ם: מנחם מענדל אליאס, בן 19, משכונת גני הדר בפתח תקווה.

ל'כיכר השבת' נודע, כי הוא היחיד שעף החוצה מכלי הרכב, כאשר נעמד מול חבריו לישיבת תומכי תמימים במגדל העמק, והחל לומד דבר תורה, כפי שמשתדל תמיד לנהוג במהלך נסיעות.

הרכב, במדרון (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

בהגעתו לבית החולים, הבחור הורדם והונשם, כאשר בשל הדימום הרב הובע חשש לפגיעה ממשית וקריטית בגופו. אלא שבחלוף מספר שעות הוא התעורר לפתע ב'טיפול נמרץ', וביקש תפילין למרות כאביו.

מורן אליאס, אמו, שוחחה לפני זמן קצר עם 'כיכר השבת', ותיארה בהתרגשות: "איזה נס גדול, אין בפי מילים להודות להקדוש ברוך הוא, ולכל מי שקרעו את השמים והתפללו על הבן שלי".

"מנדי הוא בני הבכור, המדהים והאהוב", משבח האם, "והתקשיתי לחשוב בכלל על אפשרות שהוא חלילה לא ייצא מזה. ברוך השם קרה לנו נס, שמנדי כבר ער, ומתקשר עם הסביבה. אבל הוא עדיין חלש וכאוב".

"אני מתחננת לכל מי שקורא את הידיעה הזאת: תקחו דקה לפרק תהילים, ותקבלו על עצמכם לעשות משהו טוב, להחלמתו המהירה והשלמה של הילד שלי: מנחם מענדל בן מורן", מסיימת האם בבקשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר